۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۹۷۹۵۷
آیت الله حیدری:

تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه امری ضروری و غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه را امری ضروری و غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: انجام تحقیق و پژوهش برای طلابی که هنوز ملبس نشدند امری ضروری است، اما نباید آن را به صورت جدی دنبال کنند؛ چرا که این مسأله سبب دور ماندن از تکالیف حوزوی می شود.
آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در نشست علمی ـ پژوهشی طلاب مدارس علمیه خوزستان، با درود به ارواح پاک شهیدان جان بر کف اسلام به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس و تبریک به مناسبت دهه فجر و پیروزی قیام مردم مصر، اظهار داشت: پیروز شدن انقلاب مردمی و اسلامی مصر در شب 22 بهمن، به برکت عنایات آقا امام زمان و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته بود؛ از این رو می توان آن را یکی از معجزات بزرگ الهی دانست.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، به اقدام های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به ویژه آمریکا و اسراییل نسبت به خاموش کردن آتش خشم مردم مسلمان مصر اشاره کرد و اذعان داشت: سران کشورهای آمریکایی تلاش خود را به کار بسته تا بتوانند آتش خشم مردم را فروکش کنند، اما خوشبختانه با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و سخنان تأثیر گزار او در نماز جمعه هفته گذشته، توطئه ها و نقشه های آنان را به باد نابودی فرستاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، آمریکا را به شمعی در حال خاموش تشبیه کرد و گفت: خوشبختانه روز به روز شاهد کاهش قدرت و جایگاه او در سطح بین الملل و افزایش قدرت و ارتقاء جایگاه ایران در جهان هستیم که این مسأله به برکت عنایات خداوند متعال است.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود، به معنای تحقیق اشاره کرد و گفت: روند دست‌یابی به یک حقیقت و پاسخ‌گویی به پرسشی در زمینه امری مجهول را تحقیق می گویند که یک طلبه برای افزایش سطح خلاقیت خود باید به این کار پردازد.

آیت الله حیدری، با بیان این که پژوهش در فعالیت ها باید به صورت برنامه ریزی شده باشد، تصریح کرد: افراد و تفریط در پژوهش، انسان را از انجام دیگر فعالیت های خود باز می دارد؛ از این رو طلاب و روحانیان باید با انجام تکالیف درسی خود، به این کار مشغول شوند، اما نباید آن را به صورت جدی دنبال کنند؛ چرا که این مسأله سبب فاصله گرفتن از تکالیف حوزوی می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به روش های انجام تحقیق اشاره کرد و اظهار داشت: هدفمندی در انجام تحقیق، روش مندی، عشق به پژوهش، تلاش و پشت کار و عقلانیت در پژوهش، از روش های انجام تحقیق است که طلاب و روحانیان باید با در نظر گرفتن این مراحل به کار تحقیق مشغول شوند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود با بیان این که تحقیق، کوششی روش مند برای پاسخ‌گویی به مسأله‌ های علمی است، گفت: تحقیق و پژوهش همراه با دیگر دروس طلاب سبب نوآوری و پیشرفت علم می‌شود./945/پ202/ص
ارسال نظرات