۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۹۸۰۳۴
آیت الله مجتهد شبستری:

سعادت جامعه در گرو عمل به آموزه‌های قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: اگر آموزه‌های قرآنی به صورت صحیح و کامل در همه مسائل جاری شود، هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.
آيت الله محسن مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، امروز در مراسم کلنگ زنی نخستین بوستان قرآنی کشور در تبریز اظهار داشت: قرآن حیات بخش زندگی بشری است، توجه به آیات و آموزه‌های کلام وحی نجات بخش انسان امروز است.

وی خاطر نشان کرد: قرآن کریم، جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه زندگی است که انس با آن مایه سعادت دنیا و آخرت است، انس با قرآن مقدمه عمل به دستورات الهی است؛ از این رو تدبر در آیات الهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آیت‌الله شبستری با تشریح آثار مادی و معنوی توجه به قرآن در جامعه ابراز داشت: اگر احکام و مبانی متعالی آیات الهی به صورت صحیح و کامل در جامعه پیاده شود، شاهد تحولات چشمگیری خواهیم بود و در این‌ صورت، مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه اسلامی مفهوم‌ نخواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری در ادامه توجه و تدبر مسلمانان به‌خصوص شیعیان را در آیات قرآن کریم خواستار شد و تأکید کرد: نباید از بهره‌مندی از امکانات روز برای ترویج فرهنگ قرآنی و نبوی و همچنین شناساندن چهره واقعی اسلام به جهانیان غافل بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: توجه بر محتوا و عمل به قرآن را از وظایف هر مسلمان در برابر قرآن مجید دانست و اظهار داشت: حفظ معنویت و عمل به تعالیم و مفاهیم قرآن باید مورد توجه همه مسلمانان به ویژه جوانان قرار گیرد، متاسفانه تعالیم قرآنی آن گونه که باید در جامعه اسلامی ایران پیاده نمی شود.

آیت الله شبستری افزود: اگر آموزه های قرآن کریم به صورت صحیح و کامل در همه مسائل جامعه جاری شود، هیچ‌گونه مشکلی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نخواهیم داشت.

گفتنی است، نخستین بوستان قرآنی کشور در تبریز در مساحتی بیش از 8 هزار مترمربع در منطقه 7 تبریز(جلالیه) احداث خواهد شد.

ساختمان دارالقرآن، نمایشگاه و فروشگاه محصولات قرآنی، کارگاه های آموزشی، نگارخانه، نمایشگاه و همچنین کلاس های آموزش قرآن از جمله بخش های این بوستان قرآنی خواهد بود.

به گفته شهردار تبریز، فاز اول این بوستان سال آینده همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره برداری می‌رسد./935/پ202/س
ارسال نظرات