۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۹۸۴۰۴

کانون‌های فرهنگی هنری در مصلاهای آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی، از ایجاد و تأسیس کانون فرهنگی و هنری در مصلای همه شهرهای این استان خبر داد.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده با اشاره به تاثیر کانون های فرهنگی، هنری مساجد در توسعه کمی و کیفی و تعمیق فعالیت های مساجد، به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به کارکرد مطلوب کانون های فرهنگی، هنری مساجد در سطح مصلاهای تمام شهرستان های استان کانون فرهنگی، هنری و کتابخانه ایجاد و راه اندازی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: با ایجاد این کانون ها، فعالیت های فرهنگی، قرآنی، دینی و تبلیغی در سطح مصلاها بیشتر شده و برنامه های مختلفی در جهت ارتقای فرهنگی در این مصلاها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات ویژه به کانون های ایجاد شده در مصلاها اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: مسئولیت این کانون ها با ائمه جمعه خواهد بود.

داننده به تعامل خوب کانون های فرهنگی هنری با روحانیان و ائمه جماعت مساجد اشاره کرد و اذعان داشت: حاصل این تدابیر و تعامل، اعتماد متقابلی است که در سطح بسیار مطلوب و سازنده بین کانون های فرهنگی هنری و ائمه جماعت مساجد ایجاد شده که حاصل آن نیز رشد کیفی و کمی فعالیت های قرآنی در کانون ها با محوریت و نظارت ائمه جماعت به ویژه روحانیان جوان است.

دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، با اشاره به توجه دولت و مجلس به توسعه فرهنگ روستایی، تاکید کرد: برای تحقق این امر، ایجاد کانون فرهنگی هنری و کتابخانه باز و تجهیز این مراکز با کتاب، قفسه، تجهیزات کتابخانه ای، قرآنی و تفسیر به طور جدی از سوی دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان پیگیری شود./935/د102/س
ارسال نظرات