۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۹۸۶۵۷
رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی:

ریشه همه فتنه‌ها هوای نفس است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با بیان اینکه بر اساس نهج‌البلاغه ریشه همه فتنه‌ها هوای نفس است، افزود: عامل عمل نکردن به وظیفه هوای نفس است.
حميد محمدي رييس مرکز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید محمدی رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران، برترین جریان در عالم را جریان ولایت دانست و گفت: ولایت اصلی ولایت خدا است که بعد از ولایت خدا به ولایت ائمه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) به جنگ با کسانی پرداخت که مفهوم ولایت را نپذیرفتند و نفهمیدند گفت: عوامل فتنه نشناختن وظیفه و عمل نکردن به وظیفه هستند.

رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با بیان اینکه بر اساس نهج‌البلاغه ریشه همه فتنه‌ها هوای نفس است، افزود: عامل عمل نکردن به وظیفه هوای نفس است.

وی گفت: مسؤولیت خون‌های ریخته شده در فتنه بر گردن کسانی است که بر فتنه دامنه می‌زنند و چنین حوادث ناگوار را بوجود می‌آورند.

حجت‌الاسلام محمدی، اخلاص را در هر کاری مهم برشمرد و ملاک صحت عمل را اخلاص دانست و افزود: اگر کسی عملی را بدون اخلاص انجام دهد عمل او بی فایده است؛ بنابراین اگر بدون اخلاص کاری را انجام دهیم آن کار بی‌اثر خواهد بود.

وی همچنین بصیرت و انطباق عمل انسان با کتاب و سنت را از دیگر عوامل صحت اعمال دانست و تاکید کردد: باید در فتنه‌ها آیات و نشانه‌ها را پیدا و از آنها تبعیت کنیم؛ تا خدای نکرده در دام شیاطین قرار نگیریم.

ربیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با بیان اینکه متابعت از هوای نفس کوری دل را به دنبال دارد، ادامه داد: قرآن دارای دو رسالت اصلی شفا و رحمت است که با اتکا به این دو رسالت وجود ما را از هر ناپاکی پاک و به هر فضیلتی آراسته می‌کند.

وی با بیان اینکه ایمان دو پایه دارد این پایه ها را شامل معرفت و محبت دانست و ادامه داد: فعالیت قرآنی باید معرفت قرآنی را به دنبال داشته باشد و در غیر این صورت بی فایده است.

این مسؤول فرهنگی با بیان اینکه نباید از خواندن و فهم قرآن به بهانه تفسیر قرآن غافل شویم، یادآور شد: فعالیت قرآنی شرط توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی خواستار توجه حداقلی طلاب به تفسیر قرآن شد و ادامه داد: هیچ قشری از جامعه به اندازه طلاب در ارتباط با ترویج فرهنگ قرآنی محل توجه نیستند.

حجت الاسلام محمدی افزود: رشد متوازن و متعادل معرفت، ایمان و رفتار قرآنی، فرهنگ قرآنی را شکل می‌دهد بنابراین فعالیت قرآنی باید به این عوامل منجر شود./917/پ202/ص
ارسال نظرات