۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۹۹۱۰۷
ائمه جمعه خوزستان:

وحدت مسلمانان زمینه ساز حکومت جهانی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان، در خطبه های نماز جمعه این هفته، بر وحدت میان مسلمانان تاکید کردند.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ائمه جمعه خوزستان، روز گذشته، در خطبه های نماز جمعه این هفته، بر وحدت میان مسلمانان تاکید کردند.

علمای اسلام در زمینه ایجاد وحدت میان مسلمانان تلاش می‌کنند

حجت‌الاسلام عبدالحسین شوشتری، امام جمعه موقت شوشتر، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: ایران اسلامی برای صدور انقلاب اسلامی خود نیازمند هیچگونه تبلیغی نیست؛ ایران اسلامی بارقه‌ای از امید در جهان اسلام است و همه کشورهای مظلوم در این باره با هم متحد شده‌اند.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به این که ایران اسلامی اوج علاقه مردم را به ملت ایرلان به نمایش گذاشته است، گفت: ایران اسلامی برای پیروزی انقلاب‌های آغاز شده در کشورهای عربی دعا می‌کند و در این راه هیچ تحرکی در منطقه نمی‌کند.

این استاد حوزه علمیه، تاکید کرد: ایران اسلامی برای صدور انقلاب اسلامی خود نیازمند هیچگونه تبلیغی نیست، تنها کافی است داشته‌های خود را به درستی تبلیغ کنیم؛ ملت شریف ایران اسلامی به تبعیت و اطاعت از رهبری توانستند انقلاب را از هرگونه توطئه و دسیسه دشمنان نجات دهند.

حجت الاسلام شوشتری، به گرامی داشت هفته وحدت اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: علمای اسلام در زمینه ایجاد وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان تلاش می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه، در بخش دیگری به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: اسلام تربیت و پرورش فرزندان را بر تعلیم آنها مقدم دانسته است.

امام جمعه موقت شوشتر، با در خواست از آموزش و پرورش برای تلاش در تربیت دانش‌آموزان اظهار داشت: خانواده‌ها سهم بسزایی در تربیت صحیح فرزندان خود دارند و می‌توانند آموزش و پرورش را در امر تربیت و تعلیم یاری دهند.

حجت الاسلام شوشتری، به دهم اسفند ماه روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام ‌نژاد‌پرستی را مردود دانسته و هیچ قوم و زبانی و رنگی را برتر از دیگری نداسته است.

وحدت و همدلی رمز موفقیت نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: همدلی و تعامل موجود میان مردم و مسؤولان یکی از رمز‌های موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: موفقیت امروز نظام ناشی از اعتقاد راسخ بر گرفته از قرآن و عطرت است که از درون مردم متدین ایران نهادینه شده است.

حجت الاسلام موسوی، دومین رمز موفقیت نظام مقدس اسلامی را باور کردن مردم با جان و دل که برگرفته از اعتقاد راسخ به دین اسلام ناب عنوان کرد و افزود: تمام مستکبران جهان به دنبال این هستند که پایه‌های اعتقادی جوانان ما را متزلزل کنند.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به مانع ‌تراشی‌های دشمنان علیه دستیابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای خاطرنشان کرد: جامعه جهانی به جای اینکه علیه اهداف بلند و متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی لجن‌پراکنی کنند بهتر است فکری به حال زرادخانه‌های اتمی آمریکا و رژیم صهیونسیتی کنند.

وی افزود: ایران اسلامی نیازی به بمب اتم ندارد چرا که قدرت نظام به روحانیون بزرگوار و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب اسلاب است که این بزرگ‌ترین قدرت در ایران اسلامی است؛ تمام دنیا دست به دست هم داده‌اند که این انقلاب اسلامی را شکست دهند، ولی وعده الهی قطعی است و دشمنان هرگز به هدف شوم خود نخواهند رسید.

امام جمعه خرمشهر بیان داشت: در این دو سال اخیر بیشترین فشارها را به نظام مقدس اسلامی آوردند و نتیجه این فشارها بیشتر بر دوش مردم بود که توانستند آن را به خوبی تحمل کنند.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه دولت، تصریح کرد: دولت نهم و دهم در تمام عرصه‌ها مطیع امر رهبری بوده و توانسته در اجرای تمام طرح‌ها و ایده‌ها موفق شود.

امام جمعه خرمشهر، در پایان سخنان خود، با اشاره به تعامل بسیار خوب بین مردم و مسئولان، ابراز داشت: همدلی و تعامل مردم با دولت و مسئولان نظام مقدس اسلامی در سخت‌ترین شرایط همچون اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها موفقیت ایران اسلامی را افزایش داده است.

وحدت پیروزی حق علیه باطل را فراهم می سازد

حجت‌الاسلام عبدالرزاق عفری، امام جمعه موقت شوش، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: قانون خداوند این امر را تایید می‌کند که همیشه باطل محکوم به شکست است و این امر به اثبات رسیده است؛ وحدت از عواملی است که پیروزی حق علیه باطل را فراهم می سازد.

وی با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام خاطر‌نشان کرد: ایران اسلامی به درستی بر مسایل اشراف دارد و به دقت شرایط و تحولات جهان اسلام را زیرنظر دارد؛ قانون الهی این مهم را به اثبات رسانده است که حق همیشه به پیروزی می‌رسد حال شاید این قانون در دراز‌مدت تحقق یابد ولی در پایان این امر محقق می‌شود.

امام جمعه موقت شوش با اشاره به پیروزی حق بر باطل، گفت: باطل هیچگاه نمی‌تواند در مقابل حق ایستادگی کند و سرانجام آن نابودی و محکوم به شکست است؛ مردم مصر سرانجام پس از تحمل ظلم مبارک قیام کرده و طاغوت مصر را بیرون کردند.

وی با بیان این که هم‌اکنون مردم کشوره‌هایی چون لیبی، بحرین، تونس نیز در برابر ظلم ایستاده‌اند زیرا مردم از حاکمان باطل خود خسته شده‌اند، ابراز داشت: علت اهمیت مقطع تاریخ کنونی اگر به صورت صحیح شناخته و هدایت شود، مشکلات دنیای اسلام را حل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام عفری با تاکید بر این که ملت‌های مسلمان برای پیروزی لیبی و دیگر کشورهای اسلامی دعا کنند، گفت: در شرایط کنونی باید برای پیروزی مظلومان جهان دعا کنیم.

وی در پایان سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: امام خمینی (ره) اساس عالم را بر تربیت انسان دانست و پیامبر (ص) نیز فرمودند: به فرزندان خود احترام بگذارید و آنها را نیکو تربیت کنید.

پیش از ایام نوروز اخلال گران امنیت محاکمه شوند

حجت‌الاسلام مرتضی بیگدلی، امام جمعه موقت دزفول، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با بیان این که عوامل آدم ربایی در شهرستان دزفول دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: تا پیش از فرارسیدن ایام نوروز باید عوامل آدم ربایی شهرستان دزفول محاکمه و مجازات شوند.

وی با درخواست از مجامع قضایی برای محاکمه سریع این افراد گفت: مردم از مسؤولان قضایی می‌خواهند تا هر چه سریع تر این عوامل را محاکمه و مجازات کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به این که این اعمال آرامش جامعه را برهم زده است، گفت: این اعمال آرامش جامعه را برهم زده است و باید کوشید تا با مجازات سریع این افراد بار دیگر آرامش به جامعه باز گردد؛ از قوه قضاییه انتظار می‌رود که در صورت امکان محاکمه و مجازات این جنایتکاران بالفطره را در ملع عام و تا پیش از فرارسیدن ایام نوروز انجام دهد تا آلامی برای دردهای مردم این شهر باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه این آدم ربایی که در ابتدا با قصد سودجویی مالی انجام شده بود با قتل تلخ نوجوان دزفولی پایان گرفت و این موضوع اهمیت پیگیری پرونده را دوچندان کرده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی در عین حال با تقدیر از کارآگاهان نیروی انتظامی و عوامل اطلاعاتی و امنیتی شهرستان، استان و حتی کشور در خصوص انجام فعالیت‌های گسترده برای دستگیری عوامل گفت: متاسفانه با مرگ فرد ربوده شده از شیرینی این تلاش‌ها که دستاوردهای دیگری نیز به دنبال داشت قدری کاسته شد.

دو تن از عوامل آدم ربایی دزفول روز گذشته به دام ماموران پلیس افتادند که در بازجویی از آنها مشخص شد که فرد ربوده شده در تاریخ 12 بهمن و تنها دو روز پس از ربوده شدن پس از درگیری با آدم ربایان به قتل رسیده است.

وحدت مسلمانان زمینه ساز تشکیل حکومت جهانی اسلام است

حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌پور، امام جمعه موقت آبادان، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با بیان این که اسلام تربیت و پرورش فرزندان را بر تعلیم آنها مقدم دانسته است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید روز‌به‌روز استوارتر و زمینه صدور آن مهیاتر شده به طوری که خیزش‌های امروز جهان اسلام متأثر از آن است.

امام جمعه موقت آبادان، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: ملت شریف ایران اسلامی با تبعیت و اطاعت از رهبری و حضور بابصیرت و آگاهانه در عرصه‌های حساسی همچون راهپیمایی 22 بهمن توانستند انقلاب را از هرگونه توطئه و دسیسه دشمنان حفظ کنند.

این استاد حوزه علمیه، همچنین با گرامی داشت هفته وحدت بیان داشت: علمای اسلام در زمینه ایجاد وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان تلاش کرده تا زمینه ظهور امام زمان (عج) و تشکیل حکومت جهانی اسلام فراهم شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی آبادان، در بخش دیگری به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و عنوان داشت: اسلام تربیت و پرورش فرزندان را بر تعلیم آنها مقدم دانسته است.

وی با تأکید بر لزوم تلاش آموزش و پرورش در جهت تربیت دانش‌آموزان، اظهار داشت: خانواده‌ها سهم بسزایی در تربیت صحیح فرزندان خود دارند و می‌توانند آموزش و پرورش را در امر تربیت و تعلیم یاری دهند.

امام جمعه موقت آبادان به دهم اسفند ماه روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام نژادپرستی را مردود دانسته و هیچ قوم و زبان و رنگی را برتر از دیگری نداسته و در حقیقت برتری انسان در تقوا است و هرکه با تقواتر باشد نزد خداوند گرامی‌تر است.

حجت الاسلام محمدی‌پور در پایان سخنان خود، از مسؤولان آبادان خواست برای رفع مشکلات مردم و جوانان این شهر و نیز توجه ویژه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اهتمام بیشتری داشته باشند./945/ت301/ص
ارسال نظرات