۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۹۹۷۷۷
خطیب جمعه ربیعیه عربستان در گفت و گو با رسا:

قیام ملت های اسلامی از انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته است/ آینده شیعیان عربستان روشن است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ربیعیه عربستان، قیام ملت های اسلامی را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران توصیف و نسبت به تاسیس منطقه بزرگ اسلامی در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.
شيخ عبدالكريم الحبيل خطيب جمعه ربيعيه عربستان
حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل خطیب جمعه ربیعیه عربستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ناکامی نقشه های آمریکا برای منطقه گفت: آمریکا در صدد تاسیس منطقه ای جدید بود، ولی قیام ملت های اسلامی سبب ناکامی این نقشه ها شد و در آینده ای نزدیک شاهد تاسیس منطقه اسلامی بزرگی خواهیم بود.

وی تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر قیام ملت های منطقه را پررنگ خواند و افزود: انقلاب اسلامی ایران اثرات فراوانی بر ملت ها گذاشت به طوری که بیداری که در حال حاضر در منطقه وجود دارد از این انقلاب مبارک نشات گرفته است.

حجت الاسلام الحبیل تصریح کرد: استکبار جهانی تلاش فراوانی کرد تا تاثیر انقلاب اسلامی ایران را بر بیداری امت اسلامی متوقف سازد، اما نتوانست به اهداف خود برسد و ملت ها با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی در حال قیام هستند.

خطیب جمعه ربیعیه انقلاب اسلامی ایران را به روز و پویا توصیف کرد و اظهار داشت: کسانی که می خواهند انقلاب اسلامی ایران را بی ارزش جلوه دهند قیام ملت های منطقه را برگرفته از انقلاب فرانسه که قرن ها پیش رخ داده است قلمداد می کنند، در حالی که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی معاصر، زنده و پویاست و جهانیان از آن بهره می گیرند و امیدوارم قیام های اسلامی به برکت انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسند.

وی کشتار مردم توسط حکام را به شدت محکوم کرد و گفت: این رسم دیکتاتورها و طاغوتگران است که تاب و توان جنبش و اعتراض مردم را ندارند و برای ساکت کردن آنان از قدرت و خشونت استفاده می کنند. شاه ایران نیز با کشتار مردم، زندانی کردن معترضان و روانه کردن ارتش به خیابان ها، فاجعه ای انسانی را ترتیب داد اما ملت ایران با تاکید و پافشاری توانستند به پیروزی برسند، در انقلاب مصر نیز شاهد انواع جنایت ها بودیم ولی دیکتاتوری نتوانست در برابر اراده مردم دوام بیاورد.

شیخ عبدالکریم الحبیل آینده شیعیان عربستان را بسیار روشن عنوان کرد و بیان داشت: شیعیان عربستان به روزهای آینده چشم دوخته اند و مطمئنا اوضاع آنان بدین شکل باقی نمی ماند و آینده روشنی را برای شیعیان متصور هستم.

خطیب جمعه ربیعیه بر وحدت امت اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: امت اسلامی در شرایط طبیعی دوستدار وحدت است، اما دشمنان خارجی و مزدوران داخلی که در میان امت قرار دارند، در حقیقت هیچ نسبتی با مسلمانان ندارند و آتش فتنه مذهبی را شعله ور می سازند./980/گ
ارسال نظرات