۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۲۴۸۰۱
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

مسؤولان جلوی نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی را بگیرند

مسؤولان جلوی نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی را بگیرند
نماینده خبرگان گفت: باید راه نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی کنترل و سد شود تا اینکه دشمنان نتوانند از طریق این فضا سیطره بر افکار جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان پرداخت و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسأله مذاکره با آمریکا و عهد شکنی آمریکا را تجربه کردیم و آنها در قضیه برجام به تعهدات خودشان عمل نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان اینکه آمریکا کشور بدعهدی است، ابراز کرد: یکی از شروط مذاکره این است که طرف مقابل نسبت به تعهدی که می دهد پایبند باشد، اما زمانی که اطمینان داریم طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی کند انجام مذاکره کاری لغو و بیهوده خواهد بود و به جز اتلاف وقت سودی دیگری ندارد، از این رو مسأله مذاکره با آمریکا سبب حل مشکلات کشور نخواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افرادی که بر طبل مذاکره با آمریکا می کوبند باید از گذشته درس عبرت بگیرند، گفت: اگر برخی بیان می کنند که مردم و ملت خواستار مذاکره با آمریکا هستند تا اینکه مقابل آمریکایی ها کوتاه بیاییم باید به آنها بگوییم همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند ملت ایران بارها همچون در 13 آبان امسال و تشییع جنازه شهدای امنیت به این امر جواب دادند که هرگز تسلیم استعمار جهانی نخواهیم شد و زیر بار ننگ ذلت مذاکره و باج دادن به آمریکا نخواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از اقتدار و قدرت و پیشرفت ایران وحشت دارند، ابراز کرد: باید ملت ایران پای روی عزت نفس و پیشرفت های نظامی و امنیتی خود بگذارد و دستان خود را به علامت تسلیم در مقابل زورگویی‌ها و استعمارگران بالا ببرد تا اینکه مذاکره و ارتباط با آمریکا برقرار شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: راه اینکه آمریکا دست از دشمنی با ایران بردارد تسلیم شدن در برابر خواسته های آمریکاست که این امر با عزت، غرور و غیرت مردم ما و همچنین راه امامین انقلاب و شهدا منافات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با هشدار به خطر نفوذ و تسلط دشمن بر مغزها برای پیشبرد اهداف خود، تصریح کرد: راه جلوگیری از نفوذ دشمنان بر مغزها این است که تبیین درست انجام شود و باید افرادی که توان جهاد تبیین را دارند پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی را بیان کنند، از سوی دیگر مسؤولان راه نفوذ، هجوم و تسلط فرهنگی دشمن در جامعه را بگیرند.

از مهمترین سلاح‌های دشمن برای ساماندهی اغتشاشات بهره‌گیری از فضای مجازی بود

وی بر ضرورت کنترل فضای مجازی کشور تأکید کرد و افزود: جای تعجب از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسؤولان کشور است که طرح صیانت از کاربران فضای مجازی را تصویب و اجرایی نکردند، در حالی که در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم از مهمترین سلاح‌های دشمن برای ساماندهی اغتشاشات بهره‌گیری از فضای مجازی بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: متأسفانه اقدامات لازم برای کنترل فضای مجازی و رهاسازی این فضا از دست دشمن هنوز انجام نگرفته است، در حالی که بارهای تذکرات و توصیه هایی از دلسوزان انقلاب برای کنترل فضای مجازی به مسؤولان امر داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری بیان کرد: لازم و ضروری است که هرچه سریعتر راه نفوذ دشمن از طریق فضای مجازی کنترل و سد شود تا اینکه دشمنان نتوانند از طریق فضای مجازی سیطره بر افکار و اندیشه های جوانان و مردم ما داشته باشند.

ارسال نظرات