۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۰۸۳

اعتراض شدید مردم آذربایجان به ممنوعیت حجاب

خبرگزاری رسا- هزاران نفر از مردم کشور آذربایجان پس از برگزاری نماز جمعه 16 اردیبهشت ماه در مقابل وزارت آموزش و پرورش این کشور در باکو در اعتراض به ممنوعیت حجاب تظاهرات کردند.
حجاب آذربايجان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ربل نیوز، شرکت کنندگان در این تظاهرات خواهان لغو ممنوعیت حجاب در دبیرستان‌های جمهوری آذربایجان شدند.
 
مردم با سر دادن شعارهایی در حمایت از پوشش اسلامی، خواهان لغو ممنوعیت حجاب در دبیرستان‌ها و استعفای مصیر مردان‎اف، وزیر آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان شدند.

این درحالی است که تعدادی زیادی از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی با حمله به معترضین آن‎ها را با باتوم از ناحیه سر و صورت به‌شدت مورد ضرب و جرح قرارداده و ده‎ها نفر را زخمی کردند و صدها نفر را بازداشت کردند.

گفتنی است، پلیس جمهوری آذربایجان با دستگیری ده‎ها نفر از فعالان اسلامی مدافع حجاب و وارد کردن اتهاماتی علیه آن‌ها کوشید مانع ادامه اعتراض‌ها به حجاب ستیزی شود اما این اقدامات مانع ادامه اعتراض‌ها نشده است.
 
لازم به ذکر است، 98 درصد مردم جمهوری آذربایجان مسلمان هستند و مقامات دولتی به بهانه اجرای پوشش یکسان از ورود دانش‎آموزان محجبه به مدارس متوسطه جلوگیری می کند./982/ب903/گ
ارسال نظرات