۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۳۶۸
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت:

تطبیق ناصواب سبب تضعیف اعتقادات مردم نسبت به مهدویت می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، تطبیق ناصواب را عامل انحراف و از موانع رسیدن به معنویت دانست و گفت: تطبیق سبب مصداق سازی و در نتیجه تضعیف اعتقادات مردم نسبت به مسأله مهدویت می شود.
مدير عامل بنياد مهدويت مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت روز گذشته در همایش دانشجویی «جوان و مهدویت» که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به این که امروز دشمنان قسم خورده اسلام همه تلاش خود را برای تضعیف فرهنگ اصیل مهدویت به کار گرفته اند، گفت: بشر امروز با خلأ معنویت روبراست.

وی با بیان این که غربی ها به دنبال نیرو‌ سازی و آینده سازی برای نشان دادن خود به عنوان منجی هستند، افزود: وقتی کشورهای غربی شعار تشکیل دهکده جهانی را سر می دهند این موضوع به معنای تشکیل یک حکومت جدید با محوریت عقاید خرافی و انحرافی است.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به این که غربی برای تضعیف اندیشه مهدویت سرمایه گذاری کلانی انجام داده اند، بیان داشت: تطبیق ناصواب شخصیت های آخرالزمان را می توان یکی از فعالیت های غربی ها به منظور تضعیف اندیشه مهدویت است.

مدیرعامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد، یکی از توانمند‌ترین عوامل رشد جامعه دینی ما است، گفت: ‌گسترش این فرهنگ نورانی، سبب رشد و بالندگی هر چه بیشتر جامعه و حفظ آن از تباهی ها است.

حجت الاسلام نصوری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز اندیشه متعالی اسلام ناب امروز تا قلب اروپا و آمریکا نفوذ کرده است، بیان داشت: براساس آمارهایی که خود کشورهایی غربی منتشر کرده اند 15 درصد مردم اروپا و 17 درصد مردم آمریکا به اسلام روی آوردند که این مسأله دنیای غرب را هراسان کرده است.

وی با بیان این که موج اسلام خواهی همه دنیا را فرا گرفته است، بیان داشت: کلام الهی قرآن چهار سال متمادی است که پرفروش ترین کتاب دنیا شناخته می شود که این نشان دهنده افزایش تمایل ملت های دنیا به اندیشه های اسلامی است.

مدیرعامل بنیاد مهدویت مازندران در ادامه با بیان این که شکست خوردگان در برابر اندیشه متعالی مهدویت امروز به ترویج برخی عرفان های انحرافی و نوظهور روی آوردند، تصریح کرد: غربی ها با حمایت گسترده از این فرقه های انحرافی به دنبال نسخ ارزش های اسلامی و تضعیف اندیشه انتظار‌ و مهدویت هستند.

حجت الاسلام نصوری، جریان های انحرافی را خطر بزرگی برای نهادینه کردن اندیشه مهدویت دانست و با اشاره به این که امروز این فرقه های انحرافی هر روز در سطح جامعه گسترش می یابند، گفت: ترویج مناسب فرهنگ مهدویت تنها را مقابله با این جریان های انحرافی است.

وی در ادامه سخنان خود تطبیق ناصواب را عامل انحراف و از موانع رسیدن به معنویت دانست و خاطرنشان کرد: به طور قطع و یقین تطبیق باعث مصداق سازی و در نتیجه تضعیف اعتقادات مردم نسبت به مسأله مهدویت می شود.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، مقابله هدفمند و با برنامه در برابر نحله های انحرافی را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: نباید این جریان های منحرف را نادیده بگیریم، بلکه باید به گونه تأثیرگذار جامعه را نسبت به افکار شوم و انحرافی این فرقه های ضاله آگاه سازیم.

حجت الاسلام نصوری، افزایش معرفت و محبت به امام زمان(عج) را مهم دانست و تصریح کرد: امروز باید جامعه اسلامی را با مؤلفه های یک جامعه منتظر آشنا کنیم تا معرفت عموم جامعه به ویژه نسل جوان با مقوله مهدویت و انتظار تقویت شود.

وی ادامه داد: اعتقاد به یگانه منجی عالم بشریت که در قرآن مجید و دیگر ادیان صاحب شریعت آمده است کسی غیر از مهدی موعود نیست و مایه فخر و مباهات و افتخار مسلمانان حضرت ولیعصر طبق وعده الهی خواهد آمد و جهان پراز فتنه و آشوب را نجات خواهد داد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که جوانان و نوجوانان باید زمینه ساز ظهور امام زمان خود باشند، خاطر نشان کرد: در عصری بسر می بریم که به عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات معروف است و غفلت از امام زمان خویش سزاوار و شایسته یک فرد مسلمان نیست./950/
ارسال نظرات