۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۴۳۰
رییس دادگستری آذربایجان غربی:

بانوان محجبه پرچمدار ترویج حجاب باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از بانوان محجه خواست تا با حضوری فعال در جامعه به تبلیغ و اشاعه این فرهنگ فاطمی مبادرت ورزند.
سيد محمدعلي موسوي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی عصر روز گذشته در همایش عفاف و حجاب افزود: عدم توجه به حجاب و عفاف زمینه ساز بروز گناه و معصیت افراد و در نتیجه افزایش بزهکاری و جرم در سطح جامعه است.

وی با اشاره به آیات قرآن از زنان خواست تا برای دوری از معصیت و گناه زیور و زینت خود را پنهان کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که حجاب به چشم و گفتار و رفتار و ظاهر انسان مربوط می‌شود، اذعان داشت: در رابطه با حجاب چشم یعنی فرد چشم‌هایش را در مواجهه با نامحرم ببندد و در گفتار هم زن باید متکبرانه حرف بزند، در حجاب رفتاری نیز واجب است که زنان رعایت بکنند و چنان قدم بردارند که طرف مقابل را دچار گناه نکنند.

رییس شورای قضائی استان آذربایجان غربی حجاب را میوه عفاف و عفاف را ریشه حجاب دانست و گفت: حجاب معلول عفاف است و با شلاق نمی شود کسی را باحجاب کرد بنابراین باید در راستای ارتقاء فرهنگ حجاب و عفاف تلاش شود.

حجت الاسلام موسوی از بانوان محجبه خواست تا با حضوری فعال در جامعه به تبلیغ و اشاعه این فرهنگ فاطمی مبادرت ورزند.

در ادامه برنامه از بانوان شاغل در دادگستری آذربایجان غربی به علت رعایت حجاب و عفاف تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، همایش حجاب و عفاف به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا‌(س) با حضور بانوان شاغل و اعضای هسته های بانوان ستاد حفاظت اجتماعی دادگستری استان برگزار شد./936/د102/س
ارسال نظرات