۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۹۷۵
استاد حوزه علمیه:

عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری امام خمینی بر نهضت اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اهواز، عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را رهبری امام خمینی(ره) بر نهضت اسلامی دانست و تصریح کرد: تسلط بر مسایل سیاسی روز، ریشه کن کردن ظلم و فساد در سیستم حکومتی محمدرضا شاه و دفاع از حقوق مسلمانان از جمله شاخص های امام خمینی(ره) برای ایستادگی در برابر حکومت پهلوی و نابود کردن پیکره استکبار در جمهوری اسلامی ایران بود.
امام خميني
حجت الاسلام فرزاد باقری، استاد حوزه علمیه اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی رهبری امام خمینی(ره) بر نهضت عظیم اسلامی و همیاری جامعه روحانیان و حضور مردم است.

وی خاطرنشان کرد: تسلط بر مسایل سیاسی روز، ریشه کن کردن ظلم و فساد در سیستم حکومتی محمدرضا شاه و دفاع از حقوق مسلمانان از جمله شاخص های امام خمینی(ره) برای ایستادگی در برابر حکومت پهلوی و نابود کردن پیکره استکبار در جمهوری اسلامی ایران بود.

پژوهشگر حوزه علمیه، با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) مختص به کشور یا ملت خاصی نمی باشد، تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی بر حکومت پهلوی نوید خیزش های اسلامی دیگر را در کشورهای عربی برای احیای عظمت اسلام، عزت مسلمانان و مقابله با ظلم و استکبار جهانی به جهانیان صادر کرد.

استاد حوزه علمیه، امام خمینی با اشراف کامل بر مسایل روز و رهبری مدبرانه انقلاب اسلامی ایران موج تازه ای از خودباوری، اعتماد به نفس و شجاعت را در میان ملت های آزادی خواه بوجود آورد و با تأکید بر این که سه دهه از انقلاب اسلامی ایران می گذرد اما همچنان مشعل فروزان این انقلاب در حال روشن گری ملت های مسلمان است.

وی وحدت را از مهم ترین اهداف امام خمینی(ره) برای تشکیل انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: همبستگی ملت های مسلمان جهان بر اساس توحید و نابودی شرک و ظلم از صحنه جهانی مهم ترین اندیشه امام خمینی(ره) برای تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمانان بود.

حجت الاسلام باقری، در بخش پایانی سخنان خود، ابراز داشت: ترویج و عمل کردن به اندیشه های امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و پیروی از ولایت فقیه بهترین راه رسیدن ملت ایران به کمال موفقیت است./9463/ت303/ص
ارسال نظرات