۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۰۵۴
عضو خبرگان رهبری:

نشانه‌های صدور انقلاب در قلب اروپا کاملا مشهود است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: نشانه‌ها و ثمرات صدور انقلاب و اندیشه‌های امام راحل امروز در بیداری اسلامی کشورهای عربی و در قلب اروپا قابل مشاهده است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم کلنگ‌زنی عملیات احداث مصلای امام خمینی(ره) شهرستان ملکان اظهار داشت: آنان که زمانی صدور انقلاب اسلامی را مسأله‌ای واهی تلقی می‌کردند، امروز شاهد ثمرات صدور انقلاب و اندیشه‌های امام راحل در بیداری اسلامی کشورهای عربی و در قلب اروپا هستند.

وی با بیان این‌که موج بیداری اسلامی سراسر جهان را فرا خواهد گرفت، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روند اسلام‌گرایی مردم سراسر جهان با سرعت بیشتری ادامه یافت، تا حدی که موجب نگرانی استکبار جهانی و صهیونیزم ‌بین‌المللی شده است.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که هیچ دولتی قدرت مقابله با موج اسلام‌خواهی مردم جهان را ندارد، گفت: اراده امروز ملت‌ها بر حکومت عدل و احکام الهی به جای نظام‌های دیکتاتوری و دست نشانده استکبار جهانی است، امام راحل چنین روزهایی را پیش‌بینی کرده بودند؛ اما امت اسلامی پیام آن عالم و فقیه وارسته را بسیار دیر دریافت کرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر سال‌ها پیش مسلمانان جهان پیام امام راحل را عملی می‌کردند، امروز دیگر شاهد جرثومه‌ای به نام صهیونیزم نبودیم؛ البته باید فرصت را غنیمت شمرد و برای گسترش آرمان های اسلامی و مقابله با دنیای کفر سر از پای نشناخت.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که رهبر فرزانه انقلاب به حق خلف صالح امام راحل بوده‌اند، اظهار داشت: نقش حضرت آیت الله‌ خامنه‌ای در مقابله و خنثی‌کردن‌ فتنه‌های 22 سال گذشته بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی وحدت کلمه و تبعیت از ولایت را دو رکن اصلی در تداوم ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید قدر انقلاب را بدانیم و احساس نکنیم که این یک انقلاب معمولی بوده است، انقلاب اسلامی مقدمه‌‌ساز انقلاب یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است.

وی با بیان این‌که همگان وظیفه حفظ وحدت حول محور ولایت را بر‌عهده دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب در دوران فتنه 88 نهایت تلاش خود را برای جذب حداکثری و دفع حداقلی داشتند؛ اما اگر امروز سران فتنه، اصلاح طلبان، ملی مذهبی‌‌ها و دیگر گروه‌های معاند و منافق منزوی شده‌اند، به سبب ‌تبعیت‌نکردن از رهبری و انحراف از مسیر ولایت بوده است.

آیت الله شبستری در پایان خواستار مساعدت مردم و مسؤولان استان در تسریع در احداث مصلای امام خمینی(ره) ملکان شد.

همچنین حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در سخنانی اظهار داشت: مصلای امام خمینی(ره) این شهر در زمینی به مساحت 16 هزار متربع احداث می شود.

وی با بیان اینکه در اطراف مصلای ملکان حوزه های امام صادق(ع) این شهر توسعه خواهد یافت، گفت: مصلای امام خمینی(ره) این شهر در 2 طبقه دارای امکانات کتابخانه ای، شبستان خواهران و برادران، قرائتخانه، سالن اجتماعات، اتاق های اداری و بخش های فرهنگی خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات