۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۰۲۵۶
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

آیت الله مؤمن مبانی تئوری ولایت فقیه را برای اساتید دانشگاه های قم تدریس می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم، از تبیین اندیشه های حکومت اسلامی و ولایت فقیه از سوی آیت الله مؤمن در طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه های استان قم خبر داد.
آيت الله محمد مومن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی کرمی رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم و مسؤول طرح ضیافت اندیشه دانشگاه های استان، شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه این طرح که با حضور آیت الله مؤمن عضو مجلس خبرگان رهبری در سالن شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته به منظور برگزاری مطلوب این طرح ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه های استان مخاطب این طرح هستند، گفت: این طرح معنوی تا بیست و ششم مردادماه ادامه خواهد داشت.

مسؤول طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه های استان قم تصریح کرد: خوشبختانه اساتید از این طرح معنوی و فرهنگی استقبال بسیار خوبی داشته اند و با وجود تبلیغات کم تعداد بسیاری از استادان در این طرح شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای حرکت به سمت دانشگاه اسلامی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف از برگزاری این نوع طرح ها این است که گامی در این راستا برداشته شود.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه اساتید و متون درسی نقش اساسی در اسلامی شدن دانشگاه دارد، ابراز داشت: استادی که می خواهد در دانشگاه های کشور تدریس کند باید نسبت به مبانی دینی اطلاع کافی داشته باشد تا بتواند دانشجویان را با تربیت دینی و اسلامی بار بیاورد.

حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: باید کرسی های نظریه پردازی به صورت مناسب تر از قبل صورت گیرد و این انتظار از اساتید دانشگاه ها وجود دارد که ما را در این عرصه یاری دهند.

مسؤول طرح ضیافت اندیشه دانشگاه های استان قم از ارائه اندیشه سیاسی اسلام و نظریه ولایت فقیه در این طرح خبر داد و گفت: آیت الله مؤمن عضو مجلس خبرگان رهبری در مدت زمان برگزاری این طرح مبانی اندیشه و تئوری ولایت فقیه را برای استادان دانشگاه تدریس خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بعد از افطار نیز در مدت زمان برگزاری طرح، حلقه های معرفتی و کرسی های نظریه پردازی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: مباحث مهدویت، جنگ نرم و شاخصه های دانشگاه های اسلامی نیز از دیگر موضوعاتی خواهد بود که در طرح ضیافت اندیشه اجرایی خواهد شد.

وی گفت: اصول تعلیم و تربیت اسلامی موضوع دیگری است که با حضور حجت الاسلام شاملی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار و برای استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان قم که در طرح ضیافت اندیشه حضور دارند، اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام کرمی در ادامه به تبیین فضیلت ماه مبارک رمضان پرداخت و با اشاره به روایتی تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان شیطان در غل و زنجیر و درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است.

وی تاکید کرد: کسانی که از علم بهره می گیرند و به دیگران فایده می رسانند جایگاه بسیار برجسته ای دارند، اما افرادی که به منظور فخر فروشی نسبت به علم آموزی اقدام می کنند ممکن است به جایی برسند که بزرگ ترین جفا را در حق دین انجام دهند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات