۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۴۹۲
یک خاخام یهودی:

روز قدس به همه جهانیان تعلق دارد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جنبش ضد صهیونیستی آمریکا گفت: روز قدس به همه جهانیان تعلق دارد.
ديويد وايس خاخام يهودي
به گزارش خبرگزاری رسا، خاخام دیوید وایس، سخنگوی جنبش ضد صهیونیستی گروه نتوری کارتا آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذاری شده است به همه جهانیان تعلق دارد و همگان وظیفه دارند جهت آزادی قدس از چنگال صهیونیست های غاصب تلاش کنند.

وی افزود: امام راحل (ره) زمانی که روز قدس را بنا نهاد تفاوتی میان مسلمانان و مسیحیان قائل نشد و جهانیان را به آزادی قدس دعوت کرد.

خاخام وایس با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد تصریح کرد: یهودیان واقعی با برپایی کیان صهیونیستی و اندیشه هایی که بر اساس آن بنا شده است مخالفت بوده و هستند، زیرا اندیشه های صهیونیسم را مغایر عقاید یهودیت می دانند.

این فعال ضد صهیونیسم اظهار داشت: صهیونیست ها به نام یهود، ستاره داود را ربودند و هم اکنون نیز به نام یهودیت در حال اشغال اراضی فلسطین هستند. ما به شدت خواستار فروپاشی این نظام غیرشرعی هستیم.

وی قیام ملت های عربی را مغایر برنامه های آمریکا خواند و تاکید کرد: تغییراتی که در کشورهای عربی در حال رخ دادن است با برنامه های کشورهای بزرگ خصوصا آمریکا مغایرت دارد و می تواند در آینده بر رژیم اشغالگر تاثیر گذاشته و آن را در معرض خطر قرار دهد.

دیوید وایس با تاکید بر اینکه ملت ایران بزرگ ترین حامی ملت فلسطین است بیان داشت: نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) با آنچه معارضان رژیم صهیونیستی دنبال می کنند همخوانی دارد و در جهت گرامیداشت این روز در هر مکانی تلاش می کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات