۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۸۹۹
در پی مسدود کردن پروازهای عراقی از سوی آمریکا؛

مقتدی صدر بر لزوم پاسخ محکم پارلمان و دولت عراق تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر از پارلمان، دولت و نیروهای مقاومت عراق خواست واکنش مناسبی به مسدود کردن پروازهای عراق از سوی آمریکا داشته باشند.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای که شب گذشته منتشر شد مسدود کردن خطوط هوایی این کشور از سوی نیروهای اشغالگر آمریکایی را محکوم و مقاومت عراق را به پاسخگویی به این اقدام دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدام نیروهای آمریکایی در مسدود کردن خطوط هوایی عراق و متوقف شدن پروازهای داخلی و خارجی نباید بی پاسخ بماند تا مصبت ها و تجاوزها ادامه پیدا نکند. از مقاومت می خواهم پاسخ محکم و شایسته ملت عراق به این اقدام آمریکا نشان دهد.

سید مقتدی صدر افزود: اشغالگران همه امور ما را در اختیار دارند و تا هنگامی که در سرزمین مقدسمان حضور داشته باشند این وضعیت ادامه خواهد داشت. این امر نشاندهنده ضعف دولت است، ضعف برای ما کافی است و باید با ملت بود تا از حمایت ملت برخوردار شد.

رهبر جریان صدر تاکید کرد: پارلمان و دولت وظیفه دارند تلاش کنند تا این اقدام بار دیگر تکرار نشود.

وی درباره اعزام نیروی آمریکایی به عراق برای زمینه سازی عقب نشینی نیروهای این کشور اظهار داشت: این اقدام با هدف زیر سوال بردن حاکمیت عراق انجام می گیرد و اگر برای عقب نشینی بود باید در خارج از عراق می ماندند و وارد کشور نمی شدند.

گفتنی است آمریکا، دیروز همه هواپیماهای عراقی را متوقف و مانع انجام پروازهای داخلی و خارجی این کشور شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات