۲۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۸۱۸
نماینده آیت الله سیستانی:

آزادی جنایتکاران از زندان سبب افزایش خونریزی در عراق شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی آزادی جنایتکاران از زندان ها را سبب افزایش کشتار مردم عنوان کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، علما و شخصیت های دینی و سیاسی عراق، جنایت تروریستی علیه جمعی از زائران عراقی حرم مطهر حضرت زینب (س) که در حال بازگشت به عراق بودند را به شدت محکوم کردند.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: تا هنگامی که گروه های تروریستی آزاد باشند جنایت علیه ملت عراق متوقف نخواهد شد.

وی افزود: بسیاری از جنایتکاران بدون اینکه در دادگاهی عادل مورد محاکمه قرار گیرند از زندان آزاد می شوند که این امر سبب افزایش جاری شدن خون شهروندان بی گناه می شود.

حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: دستگاه های امنیتی سراسر عراق باید به شدت هوشیار باشند و جلوی فعالیت های تروریست ها را بگیرند.

شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق نیز در بیانیه ای اظهار داشت: جنایت بزدلانه جنایتکاران فریبکار، قاتل، تکفیری و نژادپرست علیه جمعی از شهروندان مومن کربلا در النخیب که بیش از 20 مرد بی گناه را به کام مرگ فرستاد به شدت محکوم است. این جنایت از سوی گروه هایی که اسلامی نامیده می شوند و پروژه خطرناک فتنه های طایفه ای را حمل می کنند انجام گرفت.

وی ادامه داد: این گروه ها که به القاعده وابسته هستند و کشتار مردم را بر اساس شناسنامه دنبال می کنند برنامه دشمنان جهت ضربه زدن به وحدت وطن و ملت را تسهیل می بخشند و بر همگان واجب است در برابر این نقشه ها بایستند.

مجلس اعلای اسلامی عراق هم با صدور بیانیه ای این جنایت تروریستی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: این جنایت وحشیانه، تلاش بیهوده ای برای کشاندن عراقی ها به جنگ طایفه ای است که در شرایط بسیار حساس سیاسی کشور انجام گرفت.

مجلس اعلای اسلامی تاکید کرد: قشرهای مختلف ملت عراق باید به شدت در برابر این نقشه ها هوشیار باشند و علاوه بر محافظت از موفقیت های بدست آمده در سال های اخیر بر وحدت ملی و مخالفت شدید با بازگشت به نقطه اول ثابت قدم باشند.

این مجلس همچنین بر لزوم بازداشت جنایتکاران و مجازات آنان در اسرع وقت تاکید کرد.

گروه های سیاسی، سیاستمدارن، نمایندگان پارلمان و اعضای شوراهای استانی نیز این جنایت تروریستی را به شدت محکوم کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات