۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۳۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

سلامت اخلاقی ضامن امنیت روانی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تعمیق باورهای دینی می‌تواند دست انسان را برای ارتکاب هرگونه جنایتی باز می‌گذارد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی در جلسه هم‌اندیشی سلامت معنوی زنان گفت: آنچه قرآن از آن برای داشتن یک جامعه انسانی به عنوان رکن یاد می‌کند و حضرت علی‌(ع) نیز در حدیثی به آن اشاره دارند وجود امنیت است.

وی اظهار داشت: انسان به عنوان موجودی که امکان صعود و نزول به مقام فرشتگان و حیوانات را دارد می‌تواند در سایه داشتن تربیت مناسب به سمت کمال سوق پیدا کرده و به تبع خود جامعه را نیز به این سمت و سو بکشاند.

حجت الاسلام عظیمی افزود: رسیدن به دانش و تکنولوژی‌های نوین و رفاه اجتماعی زمانی ارزشمندند که انسان را در مسیر کمال الهی خود سیر دهد از این رو داشتن سلامت روح و امنیت اخلاقی اساس یک جامعه سالم و برگزیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه گفت: همانگونه که به تامین بهداشت جسمی توجه می‌شود به همان مقدار نیز باید تامین بهداشت روانی و اخلاقی یا به عبارتی بهداشت روحی انسان‌ها توجه داشته باشیم و در این بین زن و مرد تفاوتی ندارند.

حجت‌الاسلام عظیمی غفلت از تامین امنیت اخلاقی و بهداشت روحی را سرآغاز انحطاط جوامع دانست و گفت: تعمیق باورهای دینی می‌تواند به عنوان سدی در برابر غرایز حیوانی ایستادگی کند چرا که نبود چنین فرامینی دست انسان را برای ارتکاب هرگونه جنایتی باز می‌گذارد.

وی بازدارندگی دین و اعتقادات مذهبی را از بازدارندگی نیروهای قهریه نظیر نیروهای انتظامی و نظامی بیشتر عنوان کرد و اضافه کرد: خواست مقام معظم رهبری هم در خصوص سلامت اخلاقی جامعه در همین حوزه است و غفلت از فرمایشات ایشام موجب خسران می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیمی زنان را به عنوان تربیت‌کنندگان نسل آینده یک جامعه محور اصلاح اخلاقی خانواده‌ها برشمرد و اظهار داشت: امنیت اخلاق جامعه با همت زنان از محیط خانواده‌ها آغاز و به محیط‌های آموزشی دیگر نظیر دانشگاه کشیده می‌شود.

وی توجه به احکام الهی و در راس آن توجه دادن کودکان به حلال و حرام را از سوی والدین امری ضروری دانست و اظهار داشت: غفلت برخی از خانواده‌ها در خصوص این مسائل ساده باعث ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی شده و می‌شود از این رو جدیت در تربیت دینی کودکان بر اساس آموزه‌های قرآنی را می‌طلبد./935/د102/س
ارسال نظرات