۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۳۵۶
مفتی صور و جبل عامل لبنان:

فرجام شوم قذافی آیینه عبرتی است برای همه گردنکشان و خودکامگان جهان

خبرگزاری رسا ـ مفتی صور و جبل عامل لبنان، فرجام قذافی را درس عبرتی برای همه گردنکشان و خودکامگان جهان دانست و تبادل اسرای فلسطینی را پیروزی دیگری بر اشغالگران صهیونیستی برشمرد.
شيخ حسن عبدالله
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن عبدالله، مفتی صور و جبل عامل لبنان، امروز، فرجام شوم معمر قذافی، دیکتاتور جنایتکار لیبی را درس عبرتی برای همه گردنکشان و مستبدان جهان که با ظلم و خودکامگی و کشتار بر ملت های خود حکومت می کنند و بذر ترس و وحشت در سرزمین های اسلامی و عربی می پاشند، دانست و گفت: قذافی با ربودن امام موسی صدر، بزرگ ترین جنایت عمرش را مرتکب شد.

وی امام موسی صدر را شخصیتی دانست که چه در دوران حضورش و چه در دوران غیبتش از میدان جهاد، نماد اصلی مقاومت و از رهبران رویارویی با دشمن صهیونیستی و دسیسه پردازی این رژیم اشغالگر در جهان اسلامی و عربی بود و هست، افزود: رژیم پیشین لیبی مسؤول جنایت هایی است که قذافی با مشارکت بسیاری از مسؤولان این رژیم مرتکب شد و در این میان جنایت ربودن امام موسی صدر، جنایتی بزرگ در میدان جنگ عربی ـ صهیونیستی است و بیش از این نباید در هاله ابهام بماند.

شیخ حسن عبدالله با اشاره به اوضاع لبنان، گفت و گو را تنها راه حل مشکلات این کشور دانست و افزود: نشستن بر میز گفت و گو نیازمند امنیت و استقرار است و مقاومت بود که با ایستادن در برابر اشغالگران و جلوگیری از تجاوزگری های پیوسته آنها علیه لبنان، امنیت و استقرار را فراهم آورد، بنابراین، مقاومت در کنار ارتش لبنان، مبنای ثبات است.

وی همچنین آزادسازی اسیران فلسطینی را به مقاومت و کشورهای اسلامی و عربی و به ویژه ملت فلسطین تبریک گفت و این عملیات را نشانگر حقانیت مسیر مقاومت به عنوان تنها راه بازپس گیری حقوق از دست رفته از رژیم صهیونیستی دانست و افزود: تبادل اسرای فلسطینی، پیروزی دیگری بر اشغالگران و شاهد دیگری بر نیاز اعراب و مسلمانان به پایداری در مسیر مقاومت بود.

گفتنی است که چندی پیش در مرحله نخست اجرای توافق جنبش حماس و رژیم صهیونیستی پیرامون مبادله هزار و بیست و هفت اسیر فلسطینی در برابر یک اسیر صهیونیست، چهارصد و هفتاد و هفت اسیر فلسطینی آزاد شدند و به آغوش ملت و خانواده های خود بازگشتند و فلسطین را غرق سرور و شادی کردند.

مرحله دوم این مبادله که با میانجی گری مصر و آلمان صورت می گیرد قرار است دو ماه دیگر به اجرا درآید که طی آن پانصد و پنجاه اسیر دیگر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات