۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۰۷۷
مسؤول روابط بین الملل حزب الله لبنان:

موضع گیری های ترکیه بحران سوریه را تشدید می کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط بین الملل حزب الله لبنان با تاکید بر حمایت مقاومت لبنان از سوریه، موضع گیری های ترکیه را موجب تشدید بحران سوریه و تحریم های اقتصادی علیه این کشور را شبیه سلاح های کشتار جمعی دانست.
سيد عمار موسوي
به گزارش خبرگزاری رسا، سید عمار موسوی، مسؤول روابط بین الملل حزب الله لبنان، روز گذشته در دیدار با سفیر مجارستان در بیروت، اقدامات جاسوسی و به کار گماشتن مزدوران از سوی سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) را نقض جدی قوانین بین المللی دانست و گفت: حزب الله بار دیگر این اقدامات را محکوم می کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات جاسوسی امریکا در لبنان، مشخصا مقاومت اسلامی را هدف قرار داده بود و سعی در جمع آوری اطلاعات از حزب الله داشت، گفت: استفاده از روابط بین المللی و اماکن دیپلماتیک همانند سفارتخانه ها به منظور جاسوسی در دیگر کشورها، منافی اصول و عرف بین الملل در تبادل هیات های دیپلماتیک است.

مسؤول روابط بین الملل حزب الله لبنان ابراز داشت: کشف شبکه جاسوسی آمریکا در لبنان به دست نیروهای حزب الله، نه تنها باعث رسوایی این پروژه آمریکایی شد، بلکه ارتباط این گروه با دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را نیز آشکار کرد.

موسوی در این دیدار همچنین بر همراهی حزب الله با سوریه در صورت هرگونه حمله خارجی تاکید کرد و گفت: اعمال تحریم علیه سوریه، عملی غیر انسانی است؛ چرا که تمامی طبقات و گروه های جامعه را تحت فشار قرار می دهد.

سید عمار موسوی همچنین در دیدار روز گذشته خود با انان اوزلدیز، سفیر ترکیه در بیروت با تاکید بر اینکه موضع گیری های ترکیه در خصوص اوضاع سوریه، نه تنها کمکی به حل بحران این کشور نخواهد کرد، بلکه برعکس اوضاع را بدتر هم می کند، گفت: وجود نیروهای مسلح مخالف در ترکیه، این کشور را به یکی از طرف های این بحران تبدیل می کند.

وی با اشاره به اینکه دسیسه چینیان علیه سوریه نه تنها نظام این کشور که انقش و جایگاه تاریخی آن را در منطقه نشانه رفتنه اند، تحریم های اقتصادی علیه سوریه را غیر اخلاقی و غیر انسانی خواند و گفت: تحریم های اقتصادی علیه سوریه تا حد زیادی شبیه به کارگیری سلاح های کشتار جمعی است؛ چرا که در هر دو مورد میان افراد ملت تمایزی در نظر نمی گیرند.

مسؤول روابط بین الملل حزب الله لبنان از سوی دیگر با ابراز نگرانی از سپر دفاع موشکی ناتو در خاک ترکیه، تاکید کرد: این داستان، بیش از همه در راستای منافع رژیم صهیونیستی است.

از سوی دیگر، ابراهیم موسوی، مسؤول روابط رسانه ای حزب الله لبنان نیز در مراسم سوگواری حسینی در شهر نبی شیث در جنوب لبنان، هدف از افزایش فشارها و تهدیدها علیه سوریه را شکستن حلقه میانجی نیروهای مقاومت و بازدارندگی در منطقه در راستای تلاش های آمریکایی ـ صهیونیستی ارزیابی کرد.

وی افزود: این تلاش به ویژه پس از برخاستن انقلاب های مردمی و عربی و به ویژه پس از خیزش مردمی مصر که به سوی بازیابی نقش پیشگام خود در جهان عرب پیش می رود و منظومه سنتی آمریکا را که تکیه گاه پروژه استکباری در منطقه است، فرو می پاشد، افزایش یافته است.

گفتنی است که چندی پیش اتحادیه عرب در همسویی کامل با فشارهای بین المللی علیه سوریه، پس از تعلیق عضویت این کشور در این اتحادیه به تصویب تحریم های اقتصادی علیه این کشور اقدام کرد.

این در حالی است که این اقدام با مخالفت گسترده مقام های لبنانی روبرو شد و مردم سوریه نیز با برپایی تظاهرات های گسترده در شهرهای مختلف سوریه، ضمن محکوم کردن این موضع گیری های ستیزه جویانه به حمایت از دولت این کشور مشغولند./981/ب902/گ
ارسال نظرات