۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۹۹۸۵
رییس خبرگزاری تقریب مذاهب اسلامی:

غربی‌ها از گسترش تمدن اسلامی هراس دارند

خبرگزاری رسا ـ مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش علما و اندیشمندان تشیع و تسنن با اشاره به توطئه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: غربی‌ها از گسترش تمدن اسلامی هراس دارند
مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام تسخیری، مشاور دبیر کل تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در همایش علما و اندیشمندان تشیع و تسنن شهرستان زاهدان که با موضوع میثاق با ولایت، بصیرت و بیداری اسلامی ‌در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: ما وقتی با جنبش عظیم بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی به خصوص کشورهای اسلامی مواجه شدیم دو نظریه در کشور به وجود آمد. گروهی می گفتند آیا این حرکت ، حرکت بیداری مردمی و اسلامی است و بر اساس اراده ملت ها صورت گرفته و یک عده هم عقیده داشتند که این حرکت ممکن است از سوی غرب به خصوص آمریکا صورت گرفته تا بتواند برای حفظ قدرت در منطقه لباس های جدیدی را به تن دیکتاتورها بپوشاند و بر قدرت خود بیفزاید و استمرار استکبار را در جهان معاصر و به خصوص در خاورمیانه عملی کند.

وی ادامه داد: این دو نظریه شدیدا در مراکز تحقیقاتی در کشور بحث برانگیز شد؛ اما وقتی این نظریات به اوج خود رسید، رهبر معظم انقلاب با رأی قاطع و دیدگاهی به صحنه آمده و از چنین حرکت‌هایی به عنوان بیداری اسلامی یاد کردند.

رییس خبرگزاری تقریب مذاهب اسلامی کشور گفت: این بیداری اسلامی حرکتی است که دارای ویژگی های خاص خود است مردم به سوی میدان های متعدد حرکت کرده و در انجا نماز جماعت را اقامه می کردند به گونه‌ای که مسیحیان نیز در نماز جماعت مسلمین شرکت کرده و با آنان همراه می شدند تا به جهانیان اعلام کنند که این حرکت اسلامی است.

حجت الاسلام تسخیری افزود: البته بیشتر نویسندگان وابسته به جهان غرب و حتی کشورهای غربی از این حرکت به عنوان بهار عربی یاد می‌کردند تا آن را از ریشه اصلی آن که اسلام بود، جدا کنند.

وی اظهار داشت: پیش بینی نمی شد که چنین حرکتی صورت گیرد و چنین حرکتی همه را غافلگیر کرد گویی اصلا انتظار نمی رفت چنین حرکتی صورت بگیرد. در حالی‌که چنین نیست و ما اگر به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب توجه کنیم بارها و بارها از چنین حرکتی خبر می دادند.

حجت الاسلام تسخیری افزود: در حالی‌که غربی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که خود بر تمام جهان حکومت خواهند کرد به همین دلیل انتظار چنین بیداری را نداشتند.

وی گفت: این همان وعده الهی است که فرموده‌ "‌و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین ".

مشاور دبیر کل تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: این قدرت الهی در حال تحقق است و فشارهایی که اکنون تحمیل می شود به این دلیل است که از قدرتی می ترسند که در آینده به عنوان قدرت صد‌در‌صد جهان اسلام خواهد بود.

وی افزود: غربی‌ها بر این باورند که سرانجام نه تمدت روس، نه تمدن چین، نه تمدن هند و نه تمدن ژاپن در برابر تحریم غرب ایستادگی نخواهند کرد، جز تمدن اسلام.

حجت الاسلام تسخیری عنوان کرد: آنان سه پایتخت ریاض، قاهره و تهران را مطرح می‌کنند و بر این باورند که ریاض از نظر مذهبی و دینی قدرت خوبی دارد، اما پذیرش معاصر و جهان شمولی این زمانه را ندارد در قاهره قدرت علمی فرهنگی هست؛ اما قدرت مالی ندارد، ولی در تهران هم قدرت علمی و هم امکانات وجود دارد تا رهبری جهان اسلام را به دست بگیرد بنابراین با تمام قوا در برابر این انقلاب ایستادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام کفر با تمام قوا وارد صحنه شده و سعی در ایجاد فتنه و نابودی جمهوری اسلامی کردند و شخصیت‌های اسلامی را در ایران و سایر کشورها ترور کردند تا بیداری اسلامی را به تاخیر بیندازند؛ البته به تاخیر افتاد ولی بالاخره محقق شد.

حجت الاسلام تسخیری افزود: غربی‌ها تمام امکانات خود را در انتخابات به کار بستند تا از این طریق به انتخابات و کشور ضربه وارد کنند حتی متاسفانه در بین مسؤولان ما نیز رخنه کرده بودند؛ اما با توجه به حضور مردم در 9 دی این توطئه خنثی شد و اگر در ان روز انقلاب ضربه می‌خورد امروز نیز از این بیداری‌ها خبری نبود.

وی گفت: پیروزی 9 دی در واقع انقلابی پس از انقلاب‌های گذشته ما در برابر قدرت استکبار بود.

رییس خبرگزاری تقریب مذاهب اسلامی افزود: ما طبق تعالیم امام راحل و رهنمود‌های رهبر معظم انقلابف وحدت و تقریب را با قدرت دنبال کردیم. قبل از انقلاب این حرکت‌ها بسایر محدود، فردی و یا گروهی بود؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این حرکت با قوت ادامه یافت امام راحل این حرکت را برای تاسیس امت واحده به عنوان یکی از واجبات مهم انقلاب اسلامی دانست.‌/940/پ202/س
ارسال نظرات