۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۲۰۵۴۱

سومین سالگرد بزرگداشت آیت الله جمی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین سالگرد بزرگداشت آیت الله جمی، با سخنرانی یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
آيت الله جمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سومین سالگرد بزرگداشت آیت الله غلامحسین جمی، امام جمعه فقید آبادان با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین احمد بهشتی رییس دانشگاه قم و با حضور علماء، روحانیون، امام جمعه آبادان، مسؤولان نظامی و فرماندهان دوران دفاع مقدس، روز گذشته در حسینیه ثارالله آبادان برگزار شد.

آیت الله جمی درس مقاومت را به جوانان آموخت

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد بهشتی با اشاره به امواج بیداری اسلامی در جهان، بیان داشت: موضوع بیداری اسلامی و به دنبال آن نهضت های آزادی خواه در سراسر دنیا همچون وال استریت سبب ایجاد روحیه استکبارستیزی و مقابله با نظام سلطه در دنیا شده است.

وی با تأکید بر این که این اتفاق ها الهام گرفته از پیام امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران است که وجدان مردم آزاده جهان را بیدار کرده است، افزود: بیداری اسلامی افول پذیر نیست و ایران به عنوان پایگاه اسلام در جهان الهام بخش حرکت های اسلامی است.

رییس دانشگاه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از شخصیت آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان، اظهار داشت: این روحانی بزرگوار در زمان ظلم ستم شاهی و در هشت سال دفاع مقدس فداکارانه ایثار و از خود گذشتگی داشت.  آیت الله جمی در راه رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی به جو انان ایرانی درس ایثار، مقاومت، صبر و ایستادگی آموخت.

آیت الله جمی ستاره درخشان پیرامون رهبری بود

در این مراسم نیز، حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی امام جمعه آبادان، اظهار داشت: آیت‌الله جمی یکی از ستارگان درخشان پیرامون مقام معظم ولایت و رهبریت انقلاب بود.

امام جمعه آبادان با بیان این که امروز هدف دشمن نظام و اسلام، تضعیف ولایت و امامت است، اضافه کرد: تضعیف روحانیت و ولایت دو مؤلفه‌ای است که همواره از دیرباز مورد هدف دشمن بوده و این امر در طول تاریخ ناکام مانده است.

وی با اشاره به این که نظام الهی، ولایی و روحانیت همواره ضامن وحدت و انسجام ملی باورهای دینی و بصیرت‌افزایی بوده‌، گفت: هر چقدر که مراسم های قدردانی و تجلیل‌های از علما و بزرگان گسترده‌تر برگزار شود، چهره روحانیت آشکارتر و نمایان‌تر می‌شود.

وی با بیان این که امروز باید از آیت‌الله جمی تقدیر شود تا آیندگان و نسل نوپایی امروز بتوانند هر چه بیشتر با زندگی پرفراز و نشیب و پرافتخار او آشنا شده و از او الگوبرداری کنند تصریح کرد: وی سالیان دراز در راستای انجام فعالیت‌های ملی و اسلامی کشور گام‌های متعالی برداشت.

امام جمعه آبادان در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی اقشار مختلف مردم، طلاب، روحانیون، نیروهای نظامی و امنیتی و انتظامی تقدیر می‌کنیم که در این مراسم شرکت کرده و با این حرکت مردمی روح آن روحانی بزرگوار را شاد کردند.

رشادت های آیت الله جمی برای نسل های آینده تبیین شود

در ادامه این مراسم، سردار حسین علایی فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر لزوم زنده نگهداشتن ایستادگی ها و مجاهدات های آیت الله جمی تأکید کرد و بیان داشت: ایشان یکی از مفاخر انقلاب و تاریخ مقاومت ایران اسلامی است.

وی با بیان این که حضور آیت ‌الله جمی در این خطه قهرمان‌پرور انسجام مردم را بیش از پیش رقم زد و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کرد تصریح کرد: در جریان عملیات والفجر هشت که رزمندگان می‌خواستند منطقه فاو را تسخیر کنند حضور این فقیه مجاهد باعث مردم در خط مقدم جبهه‌ها حضوری پررنگ ایفا کرده و منطقه را ترک نکنند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان این که باید مفاخر ملی را در ساختارهای بنیانی شهر نیز به تثبیت رساند، گفت: ضرورت دارد پیرامون شخصیت وارسته آیت الله جمی در وصف زندگی و معرفت و شناخت وی کتابی را جهت آشنایی نسل‌های آینده تدوین کنند.

وی خاطر نشان ساخت: آیت‌الله جمی جزو مفاخر ارزشمند ملی موجود در شهر آبادان است که باید برای گرامیداشت آن مکان یا تندیسی به یادگار ساخته و حفظ شود./9463/پ201/ص
ارسال نظرات