۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۹۵۶
یکی از علمای عراق:

عربستان در پی ایجاد فتنه مذهبی در عراق است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق تاکید کرد که آل سعود با خرج مبالغ هنگفت در پی گسترش فتنه های مذهبی در عراق است.
آيت الله شيخ محمد باقر ناصري از علماي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد باقر ناصری از علمای عراق و خطیب جمعه سابق ناصریه، صبح امروز در بیمارستان الحسین (ع) این شهر حضور یافت و با مجروحان جنایت تروریستی روز پنچشنبه در منطقه بطحاء گذشته عیادت کرد.

وی در دیدار با مجروحان حادثه تروریستی علیه زائران حسینی گفت: راهی که شما رفته اید، راه ایمان است و از مردم می خواهم این راه را ادامه داده و از لحظه لحظه آن بهره ببرند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: جنایت های تروریستی علیه زائران اباعبدالله الحسین (ع) نمی تواند شیعیان را از پیاده روی به سوی کربلا بازدارد.

این عالم عراقی با اشاره به دست داشتن برخی از کشورهای همسایه در این جنایت ها تصریح کرد: عربستان و برخی دیگر از کشورها با خرج مبالغ هنگفت می کوشند تا فتنه های مذهبی را در عراق گسترش دهند و در این راه از هیچ کشتار و جنایتی دریغ نمی کنند.

خبر دیگر از عراق اینکه، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای نجف اشرف در دیدار با جمعی از عزاداران حسینی از جانفشانی دو نظامی شهید سنی که جان خود را در راه حمایت از عزاداران اربعین حسینی از دست دادند، تجلیل کرد.

وی در این دیدار با اشاره به رشادت شهید نزهان الجبوری گفت: اقدام شهید نزهان در به آغوش کشیدن عامل انتحاری و جلوگیری از افزایش آمار شهدای عملیات تروریستی در بطحاء ناصریه جای احترام و تجلیل فراوانی دارد.

آیت الله یعقوبی ادامه داد: همگان باید این اقدام قهرمانانه را گرامی بدارند و به بررسی عوامل مختلف آن پرداخته و خانواده این شهید را مورد تکریم قرار دهند.

این عالم عراقی فداکاری نظامی سنی را نماد وحدت ملی خواند و تصریح کرد: جانفشانی شهید الجبوری از مصادیق بارز وحدت ملی به شمار می آید و از گروه های سیاسی می خواهم از این فداکاری درس بگیرند و تفرقه و نزاعی که کشور را به بحران می کشاند، دوری کنند.

وی از عدم حضور نمایندگانی از دولت در مراسم تشییع این نظامی سنی انتقاد کرد و اظهار داشت: دستگاه ای اجرایی و قانونگذاری باید خانواده این شهید را مورد تکریم قرار داده و با آنان ابراز همبستگی کنند. متاسفانه در مراسم تشییع این شهید قهرمان، نمایندگانی از سوی دولت حضور نداشتند که این امر جای تاسف دارد.

گفتنی است در حالی که میلیون ها عزادار حسینی از شهرها و روستاهای مختلف عراق با پای پیاده برای برگزاری مراسم اربعین حسینی به سوی کربلا روانه شده اند، یک عامل انتحاری، روز پنجشنبه خود را در میان خیل عزاداران منطقه بطحاء ناصریه منفجر کرد که در پی آن 68 زائر شهید و بیش از 138 تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که اقدام قهرمانانه شهید نزهان الجبوری از نظامیان اهل سنت عامل اصلی در عدم افزایش شدید آمار شهدای این جنایت شد.

شهید نزهان الجبوری این عامل انتحاری را که به سرعت در پی رسیدن به خیل زائران حسینی بود را در آغوش کشید و مانع از رسیدن وی به میان زائران شد. در این لحظه بود که انفجار رخ داد و شهید الجبوری تکه تکه شد تا آمار تلفات این جنایت بیشتر نشود./980/ب901/گ
ارسال نظرات