۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۰۶۲

یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره گرامیداشت شهدای عملیات (بدر و خیبر) و بزرگداشت یاد و خاطره شهید باکری و سرداران شهید لشگر 31 عاشورا در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
مهدي باکري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی رئیس دانشگاه تبریز در این یادواره، این دانشگاه را مشهدالشهدای دانشگاههای کشور خواند و گفت: ما افتخار می­کنیم که میزبان برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا هستیم و در حالی این مراسم را برگزار می کنیم که روزی این شهدا در هشت سال دفاع مقدس با اخلاص عمل، خداترسی، تبعیت از فرامین امام راحل (ره) نگذاشته­اند ذره ای از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

وی ولایت مداری و شجاعت را از دیگر ویژگی­های این شهدا ذکر کرد و افزود: در زمان جنگ تحمیلی همه دولت های شرق و غرب با تمام امکانات دست به دست هم داده بودند تا به این انقلاب ضربه بزنند که به کمک خداوند متعال ، هوشیاری مسئولان نظام و فداکاری و از جان گذشتگی جوانان کشور همه توطئه آنان خنثی شد.

وی در ادامه با دستاوردهای انقلاب اسلامی را نتیجه ایثارگری­های شهدا دانست و گفت: امروز اگر کشورمان به جایی رسیده است به برکت خون شهدا و از جان گذشتگی آنان بوده است و اکنون همه ما وظیفه داریم برای ادامه راه و آرمان های آنان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

علوی دستیابی به علم و فناوری نوین و تلاش در راه جهاد علمی را برای استقلال کشورمان ضروری دانست و گفت: دشمنان این نظام، سال­ها برنامه­ریزی می­کنند تا دانشمندان علمی ما را ترور بکنند و با این عمل ضعف و زبونی خود را نشان می­دهند. آنها فکر می­کنند کشورمان پیشرفت نخواهد کرد ولی بدانند با این اقدامات زشت تلاش جوانان کشورمان بیشتر از گذشته خواهد بود.

سردار رحیم نوعی اقدم، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و لشگر 31 عاشورا نیز در آیین نیز ضمن تشریح عملیات بدر و خیبر با اشاره به از جان گذشتگی این شهدا و به خصوص شهید مهدی باکری گفت: اخلاص عمل ، توکل به خدا ، خدایی بودن این شهدا بود که امروز در تاریخ کشورمان از این شهدا بخصوص شهدای این منطقه به افتخار یاد می شود.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید مهدی باکری افزود: ما یه عشق این شهدا و به خصوص شهید مهدی باکری است که در این مراسم معنوی حضور پیدا کرده­ایم و معنویت، عرفان، اخلاص و داشتن روح خدایی او بود که همه مجذوب او می شدند.

به گفته وی شهید مهدی باکری از بزرگترین طراحان جنگ، نابغه طراحی تاکتیک های جنگی، بزرگترین استاد تجزیه و تحلیلگر جنگ بود که همه فرماندهان به این مسئله تاکید داشته اند، سردار نوعی اقدم تصریح کرد: ما هر چه داریم از این شهدا داریم و باید در همه حال از این شهدا به افتخار یاد بکنیم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

وی داشتن تواضع و فروتنی، شجاعت، نداشتن ترس، قبول خطر و عشق به هدف و راه خویش را از دیگر ابعاد شخصیت حماسی شهید مهدی باکری ذکر کرد و گفت: این شهید در کنار رزمندگان با دشمن می جنگید و برای رسیدن به هدف خویش تا پای شهادت به پیش رفت.

به گفته وی ادبیات فرماندهی شهید باکری طوری بود که رزمندگان را مجذوب خویش می کرد و همیشه گوش به فرمان او بودن، سردار نوعی اقدم تصریح کرد: ما در این جمع شدیم که با ادبیات این شهید آشنا بشویم و ادامه دهنده راه شهدای 8 سال دفاع مقدس باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه با برپایی این مراسم معنوی، برگزاری نوزدهمین دوره اردوی زیارتی و فرهنگی این دانشگاه نیز آغاز می­شود، گفت: در این اردو 820 دانشجو در قالب کاروان راهیان نور از18 تا 25 اسفندماه سالجاری و به مدت 8 روز به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می شوند.

عادل طاهری روایت راویان از رشادت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، اجرای برنامه­های فرهنگی مختلف، زیارت شهدا و زیارت نامه خوانی، خاطره‌گویی و اجرای مراسم خاص در هر منطقه را از جمله برنامه های این اردوی زیارتی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: در این اردوی زیارتی و فرهنگی شرکت‌کنندگان از مناطق جنگی مختلف از جمله در شهرهای اهواز ، خرمشهر و دزفول، مناطق شلمچه، طلائیه، مرصاد، فتح المبین، سد کرخه، حور العظیم، اروند و فکه بازدید خواهند کرد.

به گفته وی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از سال 1372 آغازگر اعزام دانشجویان به مناطق جنگی در سطح دانشگاه های کشور بوده و تاکنون 18 کاروان از دانشجویان خواهر و برادر به این اردوها اعزام کرده است.

یادآور می شود؛ اجرای پخش روایت گری در وصف شهدا توسط راویان حوزه علمیه قم، پخش کلیپ و مسابقه از دیگر برنامه های جنبی این مراسم معنوی بود./935/د102/س
ارسال نظرات