۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۵۳۱۱
با موضوع انتخابات؛

نخستین کرسی آزاد اندیشی در حوزه علمیه قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: نخستین کرسی آزاد اندیشی با موضوع «حوزه و انتخابات»، امشب پس از نماز مغرب و عشاء در مدرسه فیضیه برگزار می شود.
کرسي آزاد انديشي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه، در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی گفت: نخستین کرسی آزاد اندیشی با موضوع «حوزه و انتخابات»، امشب پس از نماز مغرب و عشاء در مدرسه فیضیه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در این کرسی آزاد اندیشی مباحثی همچون موضع گیری اشخاص حقیقی و حقوقی و موضع گیری طلاب و مؤسسات و نهادهای دولتی در انتخابات مطرح می شود.

حجت الاسلام حسین خانی اظهار داشت: در کرسی آزاد اندیشی «حوزه و انتخابات»، ابتدا شش تن از طلاب که چکیده مباحث خود را به این معاونت ارسال کرده اند به طرح مباحث خود می پردازند، سپس این نظرات از سوی آیت الله کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داوری و جمع بندی می شود.

وی با اشاره به مطالبه جدی مقام معظم رهبری در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی گفت: در جلسه ای که با حضور مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، مقرر شد معاونت های حوزه با توجه به شرح وظایف خود نسبت به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اقدام کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: بر همین اساس در معاونت تهذیب پنج موضوع طلاب و فعالیت های سیاسی، وحدت شیعه و سنی، نقش قرآن در اجتهاد و درس های حوزه، حوزه دولتی یا دولت حوزوی و حوزه و هنر به عنوان محور برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مشخص شده است.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده یادآور شد: افزون بر بحث اخلاق و تهذیب، مباحث فرهنگی، سیاسی، خانواده، قرآن و حدیث در حوزه، جزو شرح وظایف این معاونت تعریف شده است، از این رو موضوعات یاد شده از سوی این معاونت پیگری می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا این نشست قبل از انتخابات برگزار نشد، تأکید کرد: کرسی های آزاد اندیشی، بحثی اندیشه ای و علمی است، ازاین رو برای جلوگیری از ایجاد بحث های حاشیه ای و شائبه تبلیغ برای کاندیدایی خاص، تصمیم گرفته شد این کرسی، بعد از انتخابات مجلس برگزار شود./919/پ202/ع

ارسال نظرات