۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۶۵۱۱

جامعه مدرسین کشتار شیعیان در پاکستان را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای با محکوم کردن کشتار شیعیان در پاکستان، جریان وهابیت تکفیری را از بین برنده اقتدار امت اسلامی خواند.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم


به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین در اطلاعیه محکومیت کشتار شیعیان پاکستان آورده است: با تاسف و تاثر فراوان طی هفته‌های گذشته شاهد جنایات جریان تکفیری افراطی و وهابی در جهان اسلام و به خصوص علیه شیعیان مظلوم پاکستان هستیم، جریانی که وحدت و اقتدار امت اسلامی را با مشکلات جدی مواجه کرده و به جای مبارزه با نظام کفر جهانی به مسلکان‌کشی روی آورده و در جامعه اسلامی به بدترین وجه ایجاد اختلاف می‌کند.

اکنون که موج بیداری اسلامی سراسر دنیای اسلام را فرا گرفته استو همگان را به وحدت و یکدلی در برابر سالها ظلم، خیانت و جنایت رژیم‌های وابسته به به قدرت‌های استکباری فرا می‌خواند مسلمانان باید بیش از گذشته مراقب نقشه‌های شوم دشمنان اسلام باشند.

از آنجا که جنگ شیعه و سنی و ایجاد اختلاف باعث به هدر رفتن قوای اسلامی ور شرایط فعلی جهان اسلام می‌شودبه نظر می‌رسد راهبرد دینی و عقلانی تقریب بین مذاهب و تلاش برای تقویت وحدت اسلامی کارآمدترین راه چاره مقابله با جریان افراطی و تکفیری وهابیت است.

با توجه به دستور شارع مقدس در دفاع از جان، مال و ناموس مسلمانان به عنوان مسؤولیت همگانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همصدا با خیل عظیم مردم و علمای جهان اسلام ضمن محکومیت جنایات فجیع جریان تروریستی وهابیت در پاکستان و تسلیت به خانواده‌های داغدار، از دولت پاکستان انتظار دارد با اقدامات سریع و قاطعانه از تکرار این جنایات ممانعت نموده و عاملین این جنایات را به سزای عمل خود برسانند.
والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
محمد یزدی
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم / 916/د101/ع

ارسال نظرات