۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۰۷۳

نام نویسی بیش از هزار و 450 داوطلب برای تحصیل در حوزه علمیه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: بیش از هزار و 450 نفر داوطلب تحصیل در حوزه های علمیه این استان هستند.
آزمون
حجت الاسلام رضا مطهری، رییس اداره آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: آخرین آمار به دست آمده از نام نویسی علاقه مندان به شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه سراسر کشور، حاکی از آن است که بیش از 1450 نفر داوطلب تحصیل در حوزه های علمیه این استان هستند.

وی با بیان این که این تعداد داوطلب در مقایسه با تعداد علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه افزایشی چند درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس بیش از 10 درصد داوطلبان امسال دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند که بقیه با مدرک دیپلم و سیکل داوطلب تحصیل در حوزه های علمیه سراسر استان آذربایجان شرقی هستند.

حجت الاسلام مطهری با بیان این که آزمون ورودی حوزه علمیه آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در شهرهای تبریز و بناب برگزار می شود، گفت: این آزمون از ساعت 9 صبح جمعه 22 اردیبهشت در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز واقع در سه راهی طالقانی برگزار خواهد شد.

رییس اداره آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: با مجموع تعداد کل داوطلبان استان که شامل حوزه علمیه بناب نیز می شود، بیش از 1450 نفر علاقه مند به تحصیل در علوم حوزوی جمعه هفته جاری با هم به رقابت می پردازند که از این تعداد حدود 400 نفر پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام مطهری ادامه داد: داوطلبان تبریزی و دیگر شهرستان ها در مصلای اعظم تبریز واقع در سه راهی طالقانی و داوطلبان تحصیل در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب در سالن اجتماعات این مرکز علوم دینی به رقابت خواهند پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ببیان این که هم اکنون بیش از 2200 طلبه در حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی تحصیل می کنند، گفت: 15 مدرسه علمیه به همراه مرکز تخصصی علامه امینی(ره) در سطوح یک، دو و سه مشغول فعالیت هستند.

به گفته رئیس اداره آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی توسعه مدارس علمیه تازه تاسیس آذرشهر، ملکان و تسوج در اولویت کاری این مرکز قرار دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات