۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۳۰۴۱۳
فرزند شهید آیت‌الله سعیدی:

شهید سعیدی شخصیتی بصیر و حق‌شناس بود

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان خاطراتی از شهید آیت الله سعیدی، تاکید کرد: ایشان دارای بصیرت، مواضع حق و صبر بود.
شهيد سعيدي
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمدرضا سعیدی گفت: این شهید شخصیتی جامع‌الاطراف، جامع الاضداد و دارای بصیرت، مواضع حق و صبر بود.

وی افزود: هرچند من در زمان شهادت پدر هشت سال بیشتر نداشتم، اما خاطره‌ای از وی به یاد دارم و آن اینکه زمانی که پدر در زندان بود ما به اتفاق خانواده خواستیم خدمت ایشان برسیم مادرم برای آزادی پدر از زندان روی نان برنجی دعا خوانده بود که نان برنجی‌ها را من به نگهبان زندان دادم تا به پدر بدهد و همان هم منجر به آزادی شهید از زندان شد.

فرزند شهید سعیدی بیان داشت: گرچه شهید سعیدی خود مجتهد بود، ولی حضرت امام را به عنوان یک مرجع تقلید و استاد خود که درای رکنیّت خاص بود به جامعه معرفی کرد، مرحوم شهید سعیدی در عین حال که محکم و استوار در مقابل رژیم سخن می گفت، خوش مشرب و خوش اخلاق بود به گونه ای که اگر کسی در جلسات وی شرکت می کرد شک می کرد که آیا او همان شخصی است که در مقابل شاه آن چنان محکم صحبت می کند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های فردی شهید سعیدی افزود: ایشان فردی خوش اخلاق و اهل انفاق بود، افراد زیادی به ما مراجعه کردند و می گفتند پدر به آنها کمک مالی کرده است، این شهید والا مقلام به امر به معروف و نهی از منکر اهمیت زیادی می داد و این واجب را به صورت کاربردی و با  زیرکی و خوش اخلاقی خاص اجرا می کرد. از نظر علمی، ایشان به درجه اجتهاد رسیده بود و جزء مستشکلین درس مرحوم آیت الله برجردی بود و رفقای ایشان نیز به این موضوع شهادت می دهند.

وی در ادامه با اشاره به ولایت پذیری آیت‌الله شهید سعیدی گفت: شهید سعیدی در عین اینکه یک مجتهد مسلم بود از خلوص خاصی برخوردار بود، بعضی از مراجع فعلی نیز به صفای باطن ایشان اشاره کرده اند، ایشان فقط کار را برای خداوند انجام می داد و درباره مسجد امام موسی کاظم(ع) که در آن فعالیت تبلیغی داشت گفته بود اگر کسی بهتر از من این مسجد را اداره می کند حاضرم به او تحویل دهم.

فرزند شهید سعیدی این شهید والامقام را شخصیتی ولایی توصیف و اضافه کرد: قطعاً اگر در حال حاضر ایشان حضور داشتند، تابع محض ولی فقیه و شخص مقام معظم رهبری می بودند، چراکه ایشان ولی فقیه را نماینده امام زمان(عج) می دانست و امروز هم نماینده امام زمان مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: امیرمؤمنان در نهج البلاغه می فرماید: «لا یحملوا هذا العَلَم الا اهل البصر و الصبر» یعنی این علم را اهل بصیرت و صبر حمل خواهند کرد؛ شهید سعیدی حقیقتاً بصیرت داشت به گونه ای که در زمان رژیم سابق رده‌های وابستگی حکومت را شناسایی می کرد و می گفت شاه عروسکی است در دست آمریکا. ایشان افزون بر بصیرت مواضع حق را می شناخت و با صبر به پیش می رفت.

فرزند شهید سعیدی خاطرنشان کرد: به شهید سعیدی از طرف شاه و ساواک بارها اخطار می شد که علیه شاه و آمریکا سخن نگوید و اگر این کار را بکند به زندان خواهد رفت ولی شهید می گفت زندان رفتن برای من آسان تر از این است که بیرون باشم و علیه شاه و آمریکا حرفی نزنم.

وی در پایان به ذکر خاطره ای از یکی از علما پرداخت و گفت: روزی مرحوم شهید آیت الله سعیدی به یکی از علما که دوست ایشان بودند می گوید آیا حاضری شهید شوی؟ آن عالم در جواب می گوید نه ولی شهید سعیدی می گوید من حاضرم محاسنم به خونم در راه خدا خضاب شود و همین طور هم شد./905/ت302/ج
ارسال نظرات