۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۳۱۲۱۷
امام جمعه موقت اردبیل:

تحقق بصیرت بدون تبعیت از ولایت امکان پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین فروغی با بیان این‌که عامل اصلی در عاقبت به‌خیری و یا بدبختی انسان خود او است، گفت: بصیرت بدون بهره‌مندی از رهنمودهای ولایت در دوران غیبت محقق نخواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل، امروز در جمع کارکنان سپاه ناحیه شهرستان هریس اظهار داشت: باید با ایجاد آمادگی روحی و روانی از فیوضات ماه‌های شعبان و رمضان نهایت بهره را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ماه‌های رجب و شعبان فرصتی برای آمادگی در ضیافت الهی در ماه رمضان هستند، خاطرنشان کرد: بایستی با معرفت به فلسفه خلقت و حقیقت بندگی از فیوضات معنوی شعبان و رمضان بی نصیب نمانیم، چنین فرصت‌هایی برای پرورش و تهذیب نفس بسیار مغتنم هستند.

امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر این‌که عامل اصلی در عاقبت به‌خیری و یا بدبختی انسان، خود او است، گفت: بشر در طول عمر خود فرصت‌های بسیاری برای تقرب به درگاه الهی دارد که اگر به صورت مطلوب از آنها بهره‌مند شود، به خیر دنیا و آخرت دست خواهد یافت، در غیر این‌صورت گرفتار عذاب الهی می شود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اردبیل ادامه داد: بایستی با توجه و الگوپذیری از سیره بزرگان و پیشوایان دینی زندگی سعادتمند برای خود ترسیم کنیم، که لازمه این امر معرفت‌الله با کسب بصیرت است، بصیرت بدون بهره‌مندی از رهنمودهای ولایت در دوران غیبت محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فروغی با بیان این که کمال واقعی در سایه محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محقق می شود، خاطرنشان کرد: انسان اگر به کمال توحیدی توجه نکند، امیال و شهوات دنیوی این سرمایه معنوی را به تاراج خواهد برد، در این‌صورت خدا، پیغمبر، امام و ولایت را تا جایی دوست خواهد داشت که دنیایش را تامین کند که در نهایت با همان تعلقات دنیوی در آخرت محشور خواهد شد.

وی ولایت مداری را شرط قبولی اعمال دانست و ادامه داد: استغفار و نماز بدون توجه به امام زمان(عج) و نائب دوران غیبت بی اثر خواهد بود، باید نور توحیدی در نماز و عبادات بنده تجلی یابد، این نور با ولایت محقق می شود، دفاع از حریم ولایت و تبعیت از ولایت فقیه، تنها راه مصون ماندن از خطرات و طوفان‌های فتنه است، ولایت‌مداری انسان را به کمال الهی می رساند.

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود شناخت توطئه های دشمن و روشن سازی افکار عمومی و مقابله با جنگ نرم را اصلی ترین رسالت سپاه و بسیج اعلام کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی به پشتیبانی جوانان ولایتمدار و بصیر، به پیشرفت‌های عظیم علمی و پژوهشی دست یافته و دشمن نمی تواند با هیچ ترفندی جوانان را نسبت به ولایت و نظام بدبین کند.

حجت الاسلام والمسلمین فروغی با تاکید بر این‌که سپاه و بسیج با حضور جوانان انقلابی و متدین، پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی هستند، گفت: دشمنان به دنبال مخدوش کردن چهره حقیقی پاسداران و بسیجیان در جامعه ایران هستند، غافل از این‌که ملت شیعه ایران هر یک به نوبه خود بسیجی راه ولایت علی(ع) محسوب می شوند./935/پ202/ب

ارسال نظرات