۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۴۰۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ وقف باغی به وسعت هفت هزار متر مربع در اهر و کتابت آیات قرآن کریم همزمان با شب‌های قدر در تبریز از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از وقف یک قطعه باغ به وسعت هفت هزار متر مربع در شهرستان اهر خبر داد و گفت: اکبر اکبری خیراندیش یک قطعه باغ خود در روستای یخ فروزان را وقف این کرده است.
 
وی ارزش تقریبی این قطعه باغ 700 میلیون ریال اعلام کرد و با اشاره به اهمیت قرآن و معارف اسلامی، نیت واقف را نشر علوم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: وقف سنت حسنه ای است که در دین مبین اسلام و در تمام ادوار تاریخ تاکید زیادی به آن شده است و در صورت تحقق آن بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد. 
 
برگزاری دوره آموزشی احکام تجارت ویژه اصناف شبستر 
 
اولین دوره آموزشی احکام کسب و تجارت وِیژه اصناف و بازاریان شهرستان شبستر باحضور 50 نفر از کسبه این شهرستان در محل مسجد امام حسین (ع) شبستر برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی صفری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شبستر با بیان اهمیت ارزش کار در اسلام و برشمردن شغل برخی از انبیا (ع) گفت: از دیدگاه قرآن و سیره معصومین (ع) زمینه کسب و درآمد حلال برای تمام انسانها فراهم است و کسب حلال عبادت محسوب می شود.

 

وی در مورد تأثیر کسب حلال در زندگی، اهداف فقه اسلامی، اقسام تجارت، آفات و خطرات کسب و کار مطالبی را بیان کرد و به سؤالات مختلف مخاطبان پاسخ داد.

 

گفتنی است، این دوره آموزشی با هدف نشر فرهنگ اسلامی و آموزش احکام و آداب تجارت به کسبه و اصناف شهرستان شبستر با همکاری مجمع امور صنفی و بسیج اصناف در محل مسجد امام حسین (ع) شبستر برگزار شد.

 

آیات قرآن کریم همزمان با شبهای قدر در تبریز تحریر می‌شود
  
علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تحریر آیات قرآن کریم همزمان با شبهای قدر در تبریز خبر داد و اظهار داشت: در این آئین 200 نفر از اساتید و هنرمندان انجمن خوشنویسان تبریز با شیوه‌های نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ و نقاشی‌خط آیاتی از قرآن کریم را تحریر می‌کنند.
 
وی تبریز را کانون خوشنویسی ایران و هنرمندان برخاسته از این شهر را دارای سبک و تاثیرگذار در این عرصه عنوان کرد و افزود: خوشنویسی هنری قدسی و متعالی است و فلسفه وجودی آن مبتنی بر ارزشهای دینی  و اسلامی بوده و از صفای باطن هنرمند نشات می‌گیرد، هنر خوشنویسی همواره هنری پویا و زنده بوده و ایستایی در آن راهی ندارد.
 
داننده افزود: بهره‌گیری از آموزه های دینی، معرفت روحی هنرمند خوشنویس و تحریر کلام الهی و احادیث ائمه (ع) که غالب آثار هنرمندان این عرصه را به خود اختصاص می دهد، موجب ماندگاری هنر ارزشمند خوشنویسی در طول قرنها شده است.
 
براساس این گزارش، برنامه یاد شده بیست و یکم مردادماه جاری توسط انجمن خوشنویسان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود. 
 
محفل شبی با قرآن در آذرشهر برگزار شد 
 
همزمان با ماه رمضان آیین شبی با قرآن در مسجد امام خمینی آذرشهر از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی با حضور قاریان بین المللی و منطقه ای برگزار شد.

حجت الاسلام احد محمودزاده، رییس تبلیغات اسلامی آذرشهر در این مراسم گفت: قرآن کتاب هدایت و چراغ روشن زندگی بشری است، از این رو ترویج فرهنگ قرآن و عمل به آیین قرآن در جامعه تنها راه نجات و رستگاری انسان است.
 
گفتنی است، در این آیین حمیدرضا الآجگردی قاری بین المللی و چند نفر از قاریان و حافظان کشور شرکت و چند برنامه همخوانی و تواشیح نیز اجرا شد. /935/پ202/ع

 

 

ارسال نظرات