۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۳۵۱۶۸
شیخ عیسی قاسم:

گفت‎وگو با نظام در پرتو بازداشت علما معنایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، گفت‎وگو با نظام در پرتو ادامه بازداشت علما و نمادهای سیاسی کشور را بی معنا خواند و تاکید کرد که آل خلیفه هیچ رغبتی برای گفت‎وگو با معارضان ندارد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت صوت المنامه، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به اینکه نظام هیچ جدیتی در گفت‎وگو با معارضان ندارد، گفت: تا زمانی که علما و نمادهای سیاسی در زندان های آل خلیفه حضور داشته باشند نمی توان ادعای گفت‎وگو را جدی گرفت و تنها در صورتی که علما و شخصیت های برجسته از زندان آزاد شوند می توان باب گفت وگو با نظام را آغاز کرد.
 
وی افزود: هرگاه که زمان بررسی پرونده بحرین در سازمانی بین الملل فرابرسد شاهد آن هستیم که نظام ادعای آمادگی و گفت وگو با معارضان را سر می دهد، اما مطمئنا نظام هیچ تمایلی برای گفت وگو و حل مشکلات کشور ندارد.
 
آیت الله عیسی قاسم ارتباط انقلاب ملت بحرین با سایر انقلاب ها را رد کرد و اظهار داشت: هیچ ارتباطی میان جنبش ملت بحرین با انقلاب هایی که در گوشه و کنار جهان رخ می دهند، وجود ندارد، برخی از انقلاب ها در کشورهای مختلف به پیروزی رسیدند لیکن جنبش ملت بحرین پیش از انقلاب تونس رخ داده بود.
 
رهبر شیعیان بحرین کوتاه آمدن ملت از خواسته هایشان را غیرممکن دانست و تاکید کرد: شهروندان بحرینی هیچ گاه از خواسته های عادلانه خود کوتاه نمی آیند و بدون اینکه ارتباطی با انقلاب های دیگر داشته باشند به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه خواهند داد.
 
وی نظام آل خلیفه را به توقف سرکوب و ظلم علیه ملت فراخواند و تصریح کرد: نظام آل خلیفه اگر ارزش این ملت را می داند و بر حق آنان درباره تعیین سرنوشت و انتخاب حکومت واقف باشد موظف است به ظلم و ستم علیه آنان پایان دهد و مطالبات آنان را فراهم سازد.
 
شیخ عیسی قاسم از ملت بحرین به عنوان ملتی قهرمان و شجاع یاد کرد و ادامه داد: اگر نظام همچنان خود را سرور مطلق بداند و بخواهد بر جمعی از بردگان حکومت کند باید بداند که ملت بحرین از شجاعت خاصی برخوردار است و اجازه نمی دهد که برخی افراد بر سرنوشت و آینده کشور تسلط یابند./980/ب901/ک
ارسال نظرات