۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۳۵۸۶۰
رحیم صفوی:

قرائن حاکی از فروپاشی نزدیک رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: راهپیمایی مردم ایران و سایر ملل اسلامی در روز جهانی قدس، فرصتی است برای وحدت امت اسلامی و رهایی سرزمین فلسطین حاصل وحدت امت سلامی است.
سردار سرلشكر سيد يحيي رحيم صفوي

 

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری سخنران مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در اصفهان، به مشکلات و فشارهای استکبار جهانی بر کشورهای محور مقاومت در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: فشار استکبار بر مبارزان ادامه خواهد داشت اما به یاری خدا با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت از دولت خدمتگزار، از گردنه فشارهای اقتصادی ظالمانه آمریکا و غرب عبور خواهیم کرد. 
وی سپس به بحرانهای پیش روی رژیم صهیونیستی و نشانههای فروپاشی غاصبان اسرائیلی پرداخت و افزود: رژیم جعلی صهیونیست از جنبه داخلی با بحرانهای بزرگی روبرو است، اولین مشکل رژیم صهیونیستی بحران هویتی است؛ هنوز مشخص نیست آیا این رژیم جعلی، حکومتی برای یهودیان داخل فلسطین است یا حکومتی برای همه یهودیان جهان؟ زیرا از جمعیت حدود 18 میلیون نفری یهودیان سراسر جهان چیزی کمتر از یک سوم ساکن سرزمین های اشغالی هستند و بقیه در سراسر دنیا پراکندهاند. 
رحیم صفوی در ادامه به دومین بحران موجودیتی اسرائیل پرداخت و گفت: دومین مشکل این رژیم غاصب، عدم وجود مرزهای مشخص در اطرافش میباشد، زیرا این رژیم زمانی آرزوی نیل تا فرات داشت و اکنون در حفظ آنچه هست هم مشکل دارد اما هیچگاه به تعیین مرزهای خود با کشورهای اطراف نپرداخته است.  
وی سومین بحران رژیم صهیونیستی را نژادپرستی درونی بین اقوام مختلف یهودیان ساکن سرزمینهای اشغالی دانست و اضافه کرد: امروز یهودیان آمریکایی و اروپایی و آفریقایی درون اسرائیل از حقوق یکسانی برخوردار نیستند بلکه اسرائیلیان آفریقایی از مشکل نژادپرستی سفیدپوستان اسرائیلی رنج میبرند.  
سردار صفوی افزود: چهارمین بحران موجودیتی رژیم صهیونیستی در بعد داخلی، نرخ بالای رشد جمعیت فلسطینیان است، به صورتی که میانگین رشد جمعیتی در میان صهیونیستهای ساکن سرزمینهای اشغالی یک و هفت دهم درصد اما در میان فلسطینیان دو و هفت دهم درصد است که بدین ترتیب به زودی جمعیت دو طرف برابر و طی یک دهه آینده جمعیت فلسطینیان ساکن سرزمین فلسطین از غاصبان صهیونیست بیشتر خواهد شد؛ افزون بر این بیش از شش میلیون مهاجر آواره فلسطینی در جهان پراکنده هستند که همگی با روحیه بالا و آرزوی رهایی فلسطین، آماده برگشت به سرزمین مادریشان هستند.
وی نبود و کمبود دسترسی به منابع انرژی و آب را به عنوان پنجمین بحران درونی رژیم جعلی اسرائیل برشمرد و افزود: امروز بحران اقتصادی و بیکاری فراگیر ناشی از بحران جهانی در اسرائیل، به مشکلات این رژیم غاصب افزوده شده و روند فروپاشی درونی اشغالگران قدس را سرعت بخشیده است. 
مشاور عالی مقام معظم رهبری سپس به بیان بحران های خارجی تهدید کننده موجودیت جعلی اسرائیل پرداخت و گفت: شکست نظامی در جنگهای 33 روزه و 22 روزه در مقام جنگ غیرکلاسیک و در مقابل نیروهای چریکی حماس و حزب الله لبنان اولین شکست نظامی رژیم صهیونیستی در طول تاریخ حیات خود و مقابله با این رسوایی اولین بحران خارجی رژیم اسرائیل است. 
وی دومین بحران بزرگ خارجی رژیم صهیونیستی را بروز موج ضد صهیونیستی بیداری اسلامی در کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال شرقی آفریقا دانست و گفت: با وجود پیروزی اسرائیل در جنگهای کلاسیک با ارتشهای عربی منطقه، امروز موج بیداری اسلامی و تأسیس نظامهای مخالف اسرائیل در کشورهای اسلامی، دوستان و شکست خوردگان اسرائیل را به دشمنان رژیم غاصب صهیونیستی تبدیل کرده است. 
سردار سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: بیداری مردم منطقه که اسلام خواهی و آزادی خواهی خود را از شما مردم ایران فرا گرفته اند، باعث شکست طرحهای استکباری آمریکا در منطقه خواهد شد؛ وعده خدا در قرآن و همچنین سنت الهی نوید پیروزی مسلمین بر کفار را میدهد، آیات قرآن راجع به بنی اسرائیل و ظالمین در قرآن را بخوانید و بدانید راهپیمایی مردم ایران و سایر ملل اسلامی در روز جهانی قدس، فرصتی است برای وحدت امت اسلامی، و رهایی سرزمین فلسطین حاصل وحدت امت سلامی است. 
وی در پایان تصریح کرد: فرآیند سیاسی، مردمی و جمعیتی منطقه حاوی رمزهایی از فروپاشی نزدیک رژیم صهیونیستی است. /9391/پ201/ج
ارسال نظرات