۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۲۳۲
امام جمعه اهر:

سفر رهبری به مناطق زلزله‌زده موجی از امید به راه انداخت

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که سفر اخیر مقام عظمای ولایت برکات فراوانی به همراه داشت، گفت: سفر رهبری به مناطق زلزله‌زده موجی از امید به راه انداخت.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

 

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا به مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ارتحال ملکوتی امام راحل‎، به‌حق راه آن رهبر فقید را به شایستگی ادامه داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال سوء استفاده سیاسی از حادثه تلخ زلزله آذربایجان و ترویج مسائل قومی و قومیتی بودند، ایشان با حضور در صحنه نه تنها فتنه تارنمای دشمنان را خنثی کردند بلکه موجی از امید و شور سازندگی را در منطقه به راه انداختند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: استکبار جهانی به قدری دارای شخصیت پلید و تاریک است که حتی در اوج آلام و اندوه مردم آذربایجان، به دنبال راه اندازی مسائل قومیتی و ضدنظام اسلامی بود، در حقیقت این حادثه تلخ موجب شد تا دشمنان بیش از گذشته ماهیت پلید خود را آشکار کنند.

 

امام جمعه اهر با تاکید بر شناخت دقیق مقام معظم رهبری از مسائل و جریانات منطقه‌ای و بین‌المللی افزود: ایشان وقتی در منطقه حاضر شدند خود دیدارهایی به صورت چهره به چهره با مردم داشتند و هر موردی که از سوی مردم مطرح می‌شد، معظم له با اشراف کامل و آگاهی ابراز اطلاع می کردند.

 

وی با اشاره به ‌تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر ساخت سریع و اصولی خانه های ویران شده در اثر زلزله اظهار داشت: رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری نقشه راه و الگوی مناسب برای ادامه مسیر خدمت رسانی مسؤولان و رسیدگی هرچه بهتر به زلزله‌زدگان است.

 

 حجت الاسلام حاجی زاده افزود: مسؤولان بایستی با تسریع در عملیات اجرایی و عمرانی مناطق زلزله‌زده و خود زلزله‌زدگان با صبر و حوصله می توانند زمینه را برای اجرای سریع پروژه های بازسازی فراهم کنند، که این امر بایستی قبل از شروع فصل سرما نهایی شده باشد.

 

وی نیازهای اصلی و عمومی آسیب دیدگان از زلزله را مسکن دائم و مکان مناسب برای احشام اعلام کرد و از مسؤولان خواست با توجه به فرا رسیدن فصل سرما زمینه را برای تأمین مسکن مناسب برای زلزله‌زدگان فراهم کنند.

 

امام جمعه اهر در پایان با تقدیر از اطلاع رسانی به‌موقع و مناسب رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری ها از زلزله اخیر آذربایجان شرقی، کمک های مردم نوعدوست از اقصی نقاط کشور را بسیار چشم گیر عنوان کرد و خواستار تداوم کمک های مردمی برای بازسازی خانه های زلزله زده شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات