۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۴۰۰۳۳

عناوین چند خبر کوتاه فرهنگی از لرستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری چهارمین کنگره سراسری غدیر در آیینه شعر، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس در کتابخانه های خرم آباد و برگزاری جشنواره تجسمی رسول مهربانی در بروجرد از عناوین چند خبر کوتاه از لرستان می باشند.
خبرگزاري رسا

سیدمسعود صالحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری چهارمین کنگره سراسری غدیر در آیینه شعر در ازنا خبر داد و افزود: این کنگره دهم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 وی با بیان این که فراخوان ارسال آثار این کنگره به سراسر کشور ارسال شده است، ابراز داشت: علاقه مندان به شرکت در این کنگره می توانند تا اول آبان ماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه مربوطه واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا واقع در بلوار جهاد کشاورزی این شهرستان ارسال کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا با اشاره به این که اشعار ارسالی باید با موضوع غدیر خم، ابعاد شخصیت امام علی (ع) و ولایت و امامت باشند خاطرنشان کرد: از پذیرش آثار تکراری در بخش داوری خودداری خواهد شد.

برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس در کتابخانه های خرم آباد

فرید امیری، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس در کتابخانه های خرم آباد خبر داد و گفت: در کنار نمایشگاه های کتاب، نمایشگاه عکس‌ پایداری نیز در کتابخانه های خرم آباد برپا شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد حماسه آفرینان سال های دفاع، تمام رزمندگان و نیروهای مسلح به همراه خانواده های آنان می توانند به صورت رایگان در کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد عضو شوند.

امیری با بیان این که هشت کتابخانه فعال در سطح شهرستان خرم‌ آباد فعالیت می کنند اظهار داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس عضویت اساتید، معلمان، طلاب، دانشجویان و دانش آموزان استان در کتابخانه ها به صورت نیم بها انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 16 هزار نفر از جمعیت 500 هزار نفری این شهرستان عضو کتابخانه ‌های خرم آباد هستند.

برگزاری جشنواره تجسمی رسول مهربانی در بروجرد

نادر ارجمندی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری جشنواره تجسمی رسول مهربانی در این شهرستان خبر داد و افزود: این جشنواره پنجم مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره تجسمی رسول مهربانی در واکنش به اقدام غیر انسانی آمریکا و صهیونیست در ساخت و تولید فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص)، همزمان با بزرگداشت 8 سال دفاع مقدس برگزار می شود.

ارجمندی بیان داشت: این جشنواره با حضور هنرمندان در رشته های عکس، پوستر، تصویر سازی، شعر، ایستگاه بلوتوث، کتاب و خوشنویسی برگزار خواهد شد.

وی به برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدای هنرمند شهرستان بروجرد، تجلیل از پنج هنرمند ایثارگر دفاع مقدس، برگزاری آیین شب شعر و خاطره در محل گلزار شهدای بروجرد و اجرای دو نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس از برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته است./9464/د101/ب

ارسال نظرات