۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۴۰۳۷۳
استاندار مازندران:

بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران با اشاره به این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است، گفت: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم.
استاندار مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سیدعلی اکبر طاهایی، استاندار مازندران امروز در همایش ملی سلوک اخلاقی فیلسوف ویژه نکوداشت علامه محمدتقی آملی که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی بستر انس با قرآن و اهل بیت(ع) فراهم آمده است‏ که زمینه ساز تعالی و تکامل ما انسان ها خواهد شد گفت: نسل جوان جامعه باید از این فرصت های ارزنده به بهترین نحو ممکن و در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش بهره گیرد.

وی با اشاره به این که نسل جوان ما به شدت در معرض تهدید از سوی رسانه ها و ابزارهای مدرن اطلاعاتی غرب قرار دارد خاطرنشان کرد: امروز باید ارزش های والای اسلامی را در جامعه ترویج کنیم که همگان در این راستا مسؤول هستند و باید اهتمامی شایسته رادر این امر داشته باشند.

استاندار مازندران با بیان این که در پرتو اخلاق کریمه می توان به مراتب والا و ارزنده دست پیدا کرد که موجب عاقبت به خیری ما انسان ها می شود گفت: ‌باید نسل جوان جامعه عالمان نستوه و بزرگی چون علامه محمدتقی آملی را بشناسند و در راستای الگوپذیری از آنان بکوشند.

طاهایی با اشاره به این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است، یادآور شد: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم که این امر ثمرات فراوانی را برای ترویج فرهنگ جامعه براساس تعالیم والای اسلامی خواهد داشت.

وی گفت: این همایش ها موجب می شود تا ما بفهمیم که به چه میزان معرفت، در راستای تکریم و گرامیداشت این بزرگان خواهیم داشت که باید همه سعی و تلاش خود را در این راستا مصروف داریم.

طاهایی با اشاره به این که تبیین بعد اخلاقی و علمی شخصیت علامه محمدتقی آملی یک ضرورت و اصل اساسی  است، خاطرنشان کرد: نباید مفاخر و رجال بزرگ ما بدلیل اطلاع رسانی نا مناسب نا آشنا بمانند و باید در برگزاری چنین همایش های ارزنده ای همت و اقدامی خاص صورت گیرد تا همگان این بزرگواران را بشناسند.

استاندار مازندران با تاکید بر این که دولت اهتمام شایسته ای در راستای ترویج سیره علما و فقهای دینی دارد یادآور شد: باید زمینه های لازم به منظور معرفی این عالمان گرانقدر را در جامعه فراهم کنیم.

وی با بیان این که  خروجی چنین همایش هایی باید در دانشگاه ها و مراکز آموزشی ارائه شود، خاطرنشان کرد: همه مردم و به ویژه قشر دانشگاهی ما باید سیره و روش زندگانی عالمان را در برترین وجه ممکن بشناسند./950/پ202/س

ارسال نظرات