۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۴۱۹۷۶
حجت الاسلام قهرمانی:

بازگشت به هویت دینی نیازمند تدبر عملگرا در قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: بازگشت به هویت متعالی انسان که سرچشمه گرفته از روح وحیانی خداوند است نیازمند تعقل و تدبر عملگرا در آیات کلام وحی است.
حجت الاسلام محمدجواد قهرماني، مدير حوزه علميه استان آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: مفاهیم و ارزش‌های اسلامی امروزه گستره وسیعی از جهان را به خود اختصاص داده است که بیداری‌های اسلامی نیز یکی از نشانه‌های آن است.

 

وی با بیان این که بیداری‌های ملت‌های آزادی خواه علیه ظلم و استکبار جهانی نشانه بارزی از جهانی شدن مکتب اسلام ناب محمدی در جهان است، تصریح کرد: با تحولات شکل گرفته بدون شک شاهد جهانی شدن اسلام خواهیم بود که البته در مسیر تحقق این مهم بدون شک رسالت علما و فضلای اسلام در آماده‌سازی و پذیرش افکار جهانی برای ایجاد حکومتی در سایه عدالت مهدوی دو چندان خواهد بود.

 

حجت الاسلام قهرمانی با تأکید بر این که اساس و بنیان تبلیغ، ترویج و نشر ارزش های دینی بر عهده رسولان الهی است و حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین برگزیده خدا رسالتش ابلاغ دین و معارف آن برای مردم بود، ادامه داد: دین الهی با ابلاغ رسالت نبی مکرم اسلام در حقیقت تکامل یافت و اینک استمرار تبلیغ مفاهیم و باورهای اسلامی بر عهده حوزویان و روحانیان است.

 

استاد حوزه علمیه  در ادامه قرآن و مضامین کلام وحی را سرلوحه فعالیت حوزه های علمیه در استمرار رسالت پیامبر اسلام عنوان کرد و افزود: امروز بزرگ‌ترین رسالت حوزه های علمیه ابلاغ و تبیین معارف دینی بر مبنای آیات روشن کلام وحی است.

 

مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی، قرآن را نجات بخش بشر و گمشده اصلی انسان عصر حاضر دانست و اظهار کرد: بازگشت به هویت متعالی انسان که سرچشمه گرفته از روح وحیانی خداوند است نیازمند تعقل و تدبر عملگرا در آیات کلام وحی است./936/ت303/س
 

ارسال نظرات