۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۴۲۳۱۰
سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خواستار شد:

تلاش روحانیان برای جذابیت بخشی به محتوای دینی در فضای سایبر

خبرگزاری رسا ـ سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اظهار داشت: خواهش من از روحانیان و طلاب این است که با سازماندهی و جذابیت بخشیدن به محتواهای دینی، تعامل با جوانان و پاسخ به شبهات آنها، نقش بسزایی را در فضای سایبر ایفا کنند.
سرهنگ علي نيک نفس سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا

علی نیک نفس، مدیر غرفه پلیس فتا در ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین اهداف پلیس فتا اظهار داشت: هدف ما ایجاد امنیت و پاک نگه داشتن فضای سایبر، برای انجام فعالیت های صحیح و مناسب و استفاده از فرصت های فضای اینترنتی است.

وی با بیان این که هدف عمده ما پیشگیری از تهدیدات و آسیب های فضای سایبر است، بیان داشت: در صورتی که در فضای سایبر تهدیدی وجود داشته باشد یا جرمی رخ بدهد، وظیفه مقابله با آن، به عهده پلیس فتا است و ما در حالی که کمتر از دو دهه از فعالیت خود را پشت سر گذاشتیم، خوشبختانه با رشد قابل ملاحظه ای که داشته ایم، موفق شدیم وقوع جرم را در فضای سایبر کاهش بدهیم.

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با اشاره به فعالیت فرق ضاله و انحرافی و ضرورت تولید محتوای مناسب در موضوعات دینی و فرهنگی در فضای سایبر، بیان داشت: تولید محتوای دینی در فضای سایبر به میزان قابل توجهی انجام شده است اما خواهش من از روحانیان و طلاب این است که با سازماندهی و جذابیت بخشیدن به محتواهای دینی، تعامل با جوانان و پاسخ به شبهات آنها، نقش بسزایی را در فضای سایبر ایفا کنند.

نیک نفس با اشاره به این که فضای سایبر فرصت هایی را در اختیار مجرمین می گذارد که می توانند امکانات دیجیتال را به کار بگیرند و جرایم را سهل تر انجام بدهند، گفت: با توجه به فرامرزی بودن این فضا، آسیب ها و تهدیداتی که در فضای سایبر وجود دارد، محدودیت جغرافیایی ندارد و در بخش های مختلفی مانند محتوای مبتذل، ضد ارزشی، ضد دینی، ضد فرهنگی، هک، نفوذ و سرقت های اینترنتی انجام می شود.

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا با بیان این که فضای سایبر به دلیل ماهیت فرامرزی، طبعا ما را در معرض آسیب های بیشتری قرار می دهد، ابراز داشت: وقتی در فضای سایبر قرار می گیریم، از هر نقطه ای برای مجرمین قابل دسترس خواهیم بود به طوری که در این فضا با تهدیدات مختلفی در حوزه جنگ نرم و همچنین خانواده و فرزندان روبرو هستیم و تلاش پلیس فتا این است که با آگاه کردن مردم از این تهدیدات از بروز آسیب ها پیشگیری کند.

وی اظهار داشت: مأموران پلیس فتا با انجام اقدامات کارآگاهی، رصد و گشت زنی در فضای سایبر، جرائم  این فضا را شناسایی می کنند و با تشکیل پرونده تخلفات را پیگیری می کنند.

نیک نفس با بیان این که برخی جرائم و اقدامات اینترنتی بر علیه ارزش ها و اعتقادات ما توسط افرادی انجام می شود که در خارج از کشور زندگی می کنند، گفت: پلیس فتا با تشکیل پرونده و دنبال کردن مسائل حقوقی و بین المللی این گونه جرائم را پیگیری می کند.   

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه پیشگیری از بروز آسیب ها در فضای سایبر و ایجاد بخش کودک را از برنامه های پلیس فتا در ششمین نمایشگاه پلیس فتا عنوان کرد./956/پ202/ص

ارسال نظرات