۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۴۳۶۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

انس با قرآن نیازمند درک حقیقی مفاهیم آن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، قرآن را بهترین هدایت کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی دانست و گفت: انس با قرآن کریم و درک حقیقی مفاهیم این کتاب ارزشمند آسمانی انسان را از هر گونه انحراف و تباهی نجات خواهد داد.
حجت الاسلام اصغري

حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با تأکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.


رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید با برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته باشد، خاطرنشان کرد: همه ما باید سعی کنیم که نوای نوربخش قرآن کریم در خانه هایمان طنین انداز باشد و از این کتاب ارزنده به بهترین صورت ممکن و در راستای خودسازی بهره گیریم.

 

حجت الاسلام اصغری با اشاره به اهمیت نقش قرآن در مقابله با جنگ نرم دشمنان، خاطرنشان کرد: با توسعه مراکز قرآنی و مأنوس شدن هر چه بیشتر نسل جوان ایران اسلامی با مفاهیم قرآنی می توان بیش از پیش به مصونیت جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان امیدوار شد که این مسأله مهم می تواند زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی جوانان کشور را فراهم آورد و آنان را به قرب حضرت حق برساند.

 

وی با تأکید بر این که مفاهیم ناب قرآن کریم باید به سراسر کشورهای جهان صادر شود، خاطرنشان کرد: قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی است که باید در راستای ترویج این کتاب نورانی اهتمام خاصی صورت گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز دشمن در کمین نشسته است تا با نقشه‌ها و برنامه‌های شوم خود قرآن را از ما بگیرد و دلیلش این است که می داند اگر قرآن و پیروی از دستورات آن را از جامعه اسلامی بگیرد دیگر ارزش‌ها رنگ خواهد باخت و اسلام هم از ما گرفته خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز نام نویسی مسابقات سراسری قرآن و عترت ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور هجدهمین دوره مسابقات سراسری  قرآن و عترت کتبی و شفاهی ویژه دانشجویان آغاز شده است که در بخش کتبی شامل  تفسیر قرآن کریم، زندگانی معصومین ،حفظ ترجمه قرآن کریم، ادعیه و زیارت، نماز، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، احکام خواهران،احکام برادران،زندگانی پیامبر(ص)و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه می شود.

 

رییس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی، گفت: دانشجویان این دانشگاه برای شرکت در بخش شفاهی باید حفظ قرآن کریم(جزء یک تا پنج)، (جزء یک تا ده )، (جزء یک تا بیست) قرائت قرآن کریم، ترتیل و اذان را مورد توجه قرار دهند.

 

وی ادامه داد: اساتید و اعضای هیأت علمی این واحد نیز به صورت سراسری در بخش کتبی در رشته های  ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، زندگانی 14 معصوم، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و در بخش شفاهی  حفظ قرآن کریم( جزء یک تا پنج)، (جزء یک تا ده ) و (جزء یک تا بیست ) قرائت قرآن کریم و ترتیل شرکت خواهند داشت./950/ت302/س

ارسال نظرات