۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۴۴۱۵۸
در قم برگزار می‌شود؛

نشست علمی دقیقه‌ای در باب نسبی‌گرایی، مطلق‌گرایی و عینیت باوری

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی دقیقه‌ای در باب نسبی گرایی، مطلق گرایی و عینیت باوری از سوی گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه آموزش عالی حوزوی اندیشه در قم برگزار می‌شود.
دقيقه‌اي در باب نسبي‌گرايي، مطلق‌گرايي و عينيت باوري

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی دقیقه‌ای در باب نسبی‌گرایی، مطلق گرایی و عینیت باوری به همت گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه آموزش عالی حوزوی اندیشه از موسسات وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 7 آبان‌ماه در تالار معرفت این پژوهشگاه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمدرضا صفا، مدیر گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه آموزش عالی حوزوی اندیشه، با اعلام این خبر گفت: نسبی‌گرایی، مطلق‌گرایی و عینیت‌باوری، مفاهیمی هستند که در تاریخ فلسفه به‌طور عام و فلسفه علم به‌طور خاص بسیار مورد رجوع و بحث بوده‌اند، این بحث به معرفی مفاهیم مذکور از مناظر گوناگون پرداخته و هر تعریف در هر منظر را ارزیابی کرده است.

 

وی افزود: دامنه نسبی‌گرایی، بسیار مبسوط بوده، شاید تنوع آن به هزار نوع برسد و چه بسا به‌نحو مضمون و ناآگاهانه بر عادات شناختی پژوهشگر مؤثر شود؛ در این بحث به عینیت‌باوری که در تقابل با نسبی‌گرایی بوده و گونه‌ای مطلق‌گرایی است، نیز پرداخته شده و نشان داده می‌شود که این گرایش میراث تفکر نیوتنی ـ دکارتی است و گرایشات جدید فلسفه‌ی علم، آن را پشت سر گذارده است.

 

مدیر گروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مؤسسه آموزشی عالی حوزوی اندیشه، اظهار کرد:‌ در این نشست علمی تخصصی سیدمرتضی نبوی و محمدحسین ملایری سخنران خواهند کرد و حجج اسلام علیرضا قائمی نیا و عبدالحسین خسروپناه نیز به عنوان ناقد حضور خواهند داشت.

 

گفتنی است، نشست علمی دقیقه‌ای در باب نسبی‌گرایی، مطلق‌گرایی و عینیت باوری، یکشنبه 7 آبانماه از ساعت 10 تا 12 با حضور صاحبنظران در این زمینه، دانشجویان و دانش پژوهان و اصحاب رسانه و مطبوعات در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم ـ بلوار پانزده خرداد ـ خیابان شهید میثمی، برگزار می‌شود. /920/د102/ی

ارسال نظرات