۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۴۵۱۶۱
فرزند مرحوم استاد ابوالحسنی منذر مطرح کرد؛

مرحوم منذر همواره حامی ولایت فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ فرزند مرحوم استاد ابوالحسنی منذر گفت: مرحوم والد همواره حامی ولایت فقیه بود و کتاب«ولایت فقیه و دموکراسی ارشاد» و مقاله نفیس «ولایت فقیه در کوی تاریخ» از تألیفات وی در این زمینه‌ است.
حجت الاسلام علي ابوالحسني مشهور به منذر

حجت‌الاسلام محمد صادق ابوالحسنی منذر فرزند مرحوم استاد منذر در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: زندگی اسلامی به سبکی از زندگی گفته می‌شود که بر اساس سخنان ائمه(ع) شکل گرفته باشد.

وی ادامه داد: اگر زندگی بزرگان، اندیشمندان و فرهیختگان اسلام را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم که زندگی این افراد در راستای سخنان اهل‌بیت(ع) در مورد سبک زندگی اسلامی بوده است.

زندگی اسلامی، زندگی همراه با زهد

این استاد حوزوی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) که می‌فرماید«به زندگی همراه زهد، زندگی اسلامی گفته می‌شود»، بیان داشت: سبک زندگی مرحوم والد در گفتار و پندار براساس فرمایشات اهل‌بیت(ع) و همراه زهد بود.

وی اضافه کرد: مرحوم استاد ابوالحسنی منذر در تعریف زهد می‌گفت«زندگی که در آن برداشت کم ولی بازدهی زیاد باشد، زندگی همراه زهد می‌گویند» و زاهدترین افراد کسانی هستند که در زندگی خود کمترین برداشت و بیشترین بازدهی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام ابوالحسنی منذر با بیان این‌که تمام ابعاد زندگی مرحوم استاد منذر همراه زهد و تقوا بود، اظهار داشت: مرحوم والد ابتدای زندگی خود را بدون هیچ امکاناتی شروع کرده و در طول عمر نیز با قناعت زندگی می‌کرد.

این محقق حوزوی در ادامه به تألیفات این استاد فاضل اشاره کرد و بیان داشت: استاد منذر از سن 20 سالگی شروع به تألیف کتاب کرد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.

وی افزود: استاد به قدری به تألیف کتاب‌های مختلف اهتمام داشت که در 56 ساله عمر خود بیش از 40 کتاب و 300 مقاله در زمینه‌ها مختلف و تخصصی را به رشته تحریر در آورد.

فرزند مرحوم استاد منذر مبارزه با غرب‌زدگی، وهابیت، بهائیت و تاریخ‌نگاری سکولار و کسروی مآبی را چهار محور اصلی کتاب‌های مرحوم استاد منذر دانست و اظهار داشت: تبیین مبانی فرهنگ غربی و پاسخ به این تفکر و فرهنگ، انعکاس شعائر دین و اهل‌بیت(ع) محور اصلی کتاب‌های او است.

وی تصریح کرد: مبارزه با تاریخ سیاه سکولار مبنی بر کم رنگ نشان دادن نقش روحانیت در مبارزه با غرب و بررسی ریشه فرقه بهائیت نیز از دیگر محور کتاب‌های مرحوم استاد منذر است، تألیف کتاب سیاه پوشی در سوگ ائمه نور، تحقیقی در ریشه های تاریخی و مبانی فقهی لباس سیاه  و کتاب ولایت فقیه و دموکراسی ارشاد شده و نگارش چندین مقاله نیز در این زمینه است.

سر لوحه قرار دادن زندگی ائمه

این مبلغ حوزوی سرلوحه قرار دادن زندگی ائمه(ع) را رمز موفقیت مرحوم استاد منذر عنوان و تأکید کرد: متأسفانه امروزه انگیزه ما برای تحصیل خدمت به دین و مذهب نیست بلکه بیشتر برای به دست آوردن مقام یا پول است از این‌‌رو نمی‌توانیم در کارها موفقیت‌های خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: الگو برداری از شخصیت‌های بزرگی همچون شیخ اعظم و شیخ فضل‌الله نوری که تجسم سخنان اهل‌بیت(ع) هستند از دیگر الگوهای زندگی استاد منذر بود.

حجت‌الاسلام در پایان به فعالیت‌های سیاسی استاد منذر اشاره کرد و ابراز داشت: مرحوم والد همواره حامی ولایت فقیه بود و کتاب «ولایت فقیه و دموکراسی ارشاد شده» و مقاله نفیس «ولایت فقیه در پویه تاریخ» از تألیفات وی در این زمینه‌ است./993/ ت302/ن

 

ارسال نظرات