۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۴۶۰۳۳
در مدرسه عالی فیضیه قم؛

همایش بزرگ مبلغان ماه محرم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ مبلغان ماه محرم پیش از ظهر امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
نوزدهمين همايش مبلغان در نجف اشرف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ مبلغان ماه محرم  پیش از ظهر امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این همایش که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تدارک دیده شده بود مبلغان اعزامی به سراسر کشور گردهم آمده بودند.
 آیت‌الله استادی و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این همایش به سخرانی پرداختند و توصیه‌های مهمی را به مبلغان برای ایام تبلیغی ماه محرم ارائه کردند.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سخنانی وظیفه مبلغان در شرایط فعلی را سنگین ارزیابی کرد و اظهار داشت: مبلغان همانگونه که برای ترویج معارف و احکام الهی فعالیت می‌کنند برای تقویت ایمان و بصیرت مردم نیز باید تلاش کنند.
وی با اشاره به ماه محرم و تبیلغ دین در این ماه، ابراز کرد: ماه محرم فرصت مناسبی است تا روحانیت مردم را بیش از پیش با مکتب اهل بیت(ع) و آموزه‌های دینی آشنا کنند.
 در ادامه این همایش آیت‌الله استادی در سخنانی تبلیغ را به معنای رساندن خواند و به مبلغان توصیه کرد: مطالب را به گونه‌ای بیان کنید که مردم متوجه شوند، از الفاظ سنگین و اصطلاحات پرهیز کنید؛ برخی از علما با وجود این‌که مسلط به درس بودند اما یک ساعت فکر می‌کردند که چگونه مطالب را بیان کنند تا شاگردان بهتر متوجه شوند.
وی همچنین اضافه کرد: مبلغان به گونه‌ای سخن بگویند که بعد از اتمام منبر فایده‌ای به شنونده برساند و به گونه‌ای نباشد که در آن فقط حرف زده باشد و مطلبی را نرسانده باشد.
رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که نقل احادیث و گفته‌ها همراه با سند و مدرک باشد، ابراز کرد: مبلغان نباید هرچه را که شنیده‌اند بدون تحقیق نقل کنند و به سند گفته‌های خود توجه داشته باشند.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش در سخنانی ماه محرم را بهترین زمان برای تبلیغ و تبیین دین دانست و گفت: در این ماه قلوب مردم برای پذیرش دین و معارف الهی آماده است و مبلغان می‌توانند نیازهای فکری مردم را پاسخ ‌دهند.
رییس مجلس شورای اسلامی تبلیغ دین را یکی از ویژگی‌های استقلال تفکر شیعی عنوان کرد و ابراز داشت: حوزه‌های علمیه به خاطر این امر از پیوند ویژه‌ای با مردم برخوردار هستند و تا کنون توانسته‌اند در سایه تبلیغ دین توانسته‌اند خدمات گسترده‌ای را به جامعه برسانند.
لاریجانی ادامه داد: هرچند بعد از انقلاب اسلامی ایران مراکز فرهنگی و رسانه‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا معارف و تفکر دینی را در اختیار مردم قرار دهند اما هیچ کدام به اندازه روحانیت در این مسأله نقش آفرینی نکرده‌اند.
وی روحانیت را همراه مردم و پاسخگوی نیازهای آنها خواند و بیان داشت: منابر و مجالس عزاداری جایگاه مناسبی برای حفظ دین مردم و ترویج معارف الهی است و این مجالس در ایجاد پیوند روحانیت با مردم بسیار تأثیرگذار است./927/پ202/ن
ارسال نظرات