۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۴۷۶۴۴
استاد حوزه علمیه قم:

بصیرت‎افزایی پیام حماسه عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که بصیرت افزایی پیام والای حماسه عاشورا است که باید در راستای تبیین و ترویج آن اهتمام شایسته ای وجود داشته باشد، گفت: هر انسان مسلمانی وظیفه دارد تا در راستای ترویج و گسترش پیام ارزنده واقعه عاشورا به اندازه توان خود تلاش کنند.
ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم امروز در جمع عزاداران حسینی حسینیه طایفه بهرستاقی آمل با بیان این که حضرت امام حسین(ع) باب نجات امت است که باید با توسل به این امام همام به مراتب والا دست یابیم، گفت: امثال شیخ رجبعلی خیاط به حکم طهارت و قداستی که در وجود آنان پدید آمد توانستند به این مقامات و درجات دست یابند.

 

وی با اشاره به این که دین مداری ما به واسطه تلاش های والای سالار شهیدان و اهل بیت عصمت و طهارت است که جان پاک خود را در راه احیا و تثبیت ارزش های والای دینی فدا کردند، بیان داشت: اگر به خودمان واگذار بودیم مشخص نبود که به کجا کشیده می شدیم.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با تاکید بر این که عزادار سرور و سالار شهیدان بی بهره نمی ماند و همگان از اجر و پاداش به سبب عزاداری خود برخوردار هستند، گفت: درجات اجر و پاداش عزاداران متفاوت است که باید سعی کنیم در این روزهای نورانی با اخلاصی برخاسته از عشق و ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ارادت واقعی خود را به خاندان مطهر ائمه معصومین(ع) نشان دهیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که این ایام نورانی بهترین فرصت است تا به درب خانه سرور و سالار شهیدان بیاییم ولو این که به بهانه حوائج مادی و ملکی باشد، خاطرنشان کرد: مهم این است که در خانه اهل بیت(ع) را بزنیم و از آنان درخواست کنیم و خاندان معصومین هیچ گاه درخواست برخاسته از ایمان و سلوک بندگان خود را رد نکرده اند.

 

وی با بیان این که حماسه عظیم عاشورا به همگان آموخت که باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد و به مقابله با زورمداران پرداخت، گفت: امام حسین(ع) در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر و ترویج ارزش ها وارد میدان شد که این اهداف ارزنده سبب ماندگاری قیام عاشورا برای همیشه شد.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با تاکید بر این که بصیرت افزایی پیام والای حماسه عاشورا است که باید در راستای تبیین و ترویج آن اهتمام شایسته ای وجود داشته باشد، گفت: هر انسان مسلمانی وظیفه دارد تا در راستای ترویج و گسترش پیام ارزنده واقعه عاشورا به اندازه توان خود تلاش کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که حماسه عاشورا به عنوان الگویی ارزنده برای همگان است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشتند./950/پ202/ب

ارسال نظرات