۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۵۱۰۶۹
اندیشمند فرانسوی؛

قدرت‎های جهانی می‎خواهند ایران را به کفر خود وارد کنند

خبرگزاری رسا - اندیشمند معروف فرانسوی در نشستی که در رایزنی فرهنگی ایران در پاریس برگزار شد گفت: همه این فشارها، تحریم‎های مالی و اقتصادی در زمینه صادرات نفت وانرژی، همگی در جهت همراه ساختن ایران با بازار بزرگ جهانی و نظام حاکم بر عرصه بین المللی بوده است.
قدرت‎های جهانی می‎خواهند ایران را به کفر خود وارد کنند

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، ژان میشل ورنوشه اندیشمند معروف فرانسوی در نشستی با عنوان "چرا همه علیه ایران؟" که در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس برگزار شد حاضر شده و با رونمایی از کتاب جدید خود به سوالات حضار پاسخ گفت.

 

در این نشست که در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پاریس برگزارشد، شمار زیادی از پژوهشگران و اساتید ایران شناسی دانشگاه سوربن و فعالان رسانه ای فرانسه از جمله سردبیر سابق رادیو بین المللی فرانسه نیز حضور داشتند.

 

ژان میشل ورنوشه که در کارنامه خود تدریس در مدرسه عالی خبرنگاری پاریس، تحلیلگری سیاسی در مجله  "لوفیگارو"، "نامه ژنو" و نشریه "ژئو استراتژیک" را به همراه دارد، در حال حاظر تحلیل های خود را در حوزه بین الملل در سایت Géopolintel ارائه می دهد.


از کتب منتشر شده توسط وی می توان به عناوینی همچون " بیانیه ای برای مردم اروپا"، "اروپا: گاه  شمار یک مرگ اعلام شده"، "حافظه فراموشی- 1990"، "اسلام انقلابی، تحلیل ژئوپلیتیک -2002"، "زندگی امروز در سودان- 2005 " و "جاده دمشق- 2007 " اشاره کرد.

 

این روزنامه نگار فرانسوی و تحلیلگر مسائل ژئوپلیتیک که به مدت ده سال طی سالهای 1985 تا 1995 به عنوان مامور توسعه همکاریها از سوی دولت  فرانسه در کشور های  لیبی و تونس فعالیت داشته و چندین بار نیز به ایران سفر کرده و مقالات متعددی در مورد ایران نگاشته است، در کتاب اخیر خود نشان می دهد  که چرا و چگونه و در تحت چه دلایل و بهانه هایی، قدرتهای غربی ، طی بیش از یک دهه با دستکاری و انحراف افکار عمومی خود تلاش می کنند تا زمینه های لازم را برای در هم کوبیدن  و نابودی ایران و نظام جمهوری اسلامی آن فراهم کنند.

 

ورنوشه در ابتدای برنامه در پاسخ به سوال مجری در خصوص علت انتخاب این تیتر شوک آور برای کتابش، پاسخ داد: "ابتدا تیتر این اثر "تخریب ایران" نام داشت، چرا که به عقیده من ایران در مرکز اصلی اهداف تقابلی قدرت های غربی و در راس آنها ناتو (ونیز عربستان سعودی، که البته خیلی موضع خصمانه ای علیه ایران نداشته اما به دلیل فشارهای آمریکا در جهت اعمال فشار بر ایران حرکت می کند) قرار دارد.

 

این اندیشمند فرانسوی گفت: البته همه این فشارها، تحریمهای مالی و اقتصادی در زمینه صادرات نفت وانرژی، همگی در جهت همراه ساختن ایران با  بازار بزرگ جهانی و نظام حاکم بر عرصه بین المللی بوده است. در واقع قدر تهای جهانی می خواهند ایران را به "دین" کافرانه خود یعنی" آئین بازار جهانی" وارد کنند.

 

وی افزود: قدرتهای غربی در تلاشند تا از طریق قیامهای مردمی در ایران، و یا اگر موفق نشدند، از طریق یک مداخله نظامی آشکار نظام سیاسی ایران را سرنگون کنند. این اقداماتی است که سالها از سوی برخی لابی ها در واشنگتن وبوِیژه از جانب اسرائیل توصیه شده است.

 

ورنوشه با بیان این که قدرتهای غربی و به خصوص "امپراتوری آمریکا" در صدد "رام کردن"  ایران بعنوان یک عضو تسلیم نشدنی نظام بین المللی هستند خاطر نشان کرد: این فشار ها نه علیه ایران، نه پارسیان ونه شیعه و نه حتی اسلام و بلکه علیه ایران انقلابی و ملی است و این مسئله یعنی حاکمیت ملی ایران به زعم آنان مسئله ناروایی است؛ یعنی آنها با ایرانی مستقل و غیر وابسته به غرب مخالفند؛ ایرانی که نه می خواهد عضوی از "نظم نوین جهانی" باشد و نه در نظر دارد تا "خاورمیانه جدید" را در قالب آمریکایی آن بپذیرد./990/ د101/ک

ارسال نظرات