۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۵۷۲۰۷

مستند عاشورا در جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمد

خبرگزاری رسا ـ سایت جشنواره بین‎المللی فیلم برلین اعلام کرد که فیلم مستند عاشورا در شصت و سومین دوره این جشنواره به نمایش درآمد.
مستند عاشورا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جشنواره دبیرخانه جشنواره بین‎المللی فیلم برلین اعلام کرد که فیلم مستند عاشورا به کارگردانی یک کارگردان ترک تبار در شصت و سومین دوره این جشنواره به نمایش درآمد.

 

در سایت اینترنتی این جشنواره و در معرفی فیلم مستند عاشورا آمده است: نبرد کربلا که دهم محرم سال شصت و یک  هجری (دهم اکتبر 680 میلادی) در عراق اتفاق افتاده است، بخش مهمی از هویت شیعیان را تشکیل می‎دهد. هر سال در روز عاشورا بزرگداشت این حماسه به اوج می‎رسد.


به نوشته سایت جشنواره فیلم برلین، این رویداد را اقلیت شیعه در ترکیه نیز برگزار می کنند. در ترکیه تقریباً یک میلیون شیعه وجود دارد که مرکز آنها در شهر "اغدیر" است. در شهر استانبول نیز محله‎ای به نام "زینبیه" وجود دارد و هر ساله در این محله مراسم با شکوهی به مناسبت عاشورا برگزار می‎شود.


فیلم "عاشورا" مستندی در خصوص آماده سازی زینبیه در استانبول، به کارگردانی اِرگون کوکن است.


این فیلم بیست و دو دقیقه ای در بخش فیلم های کوتاه جشنواره به نمایش گذاشته شد. کارگردان فیلم متولد استانبول است و تحصیلات خود را در لندن ادامه داده و در حال حاضر در دانشگاه آزاد برلین دکترای خود را با موضوع " مراسم و عادات عروسی در جامعه ترک تبار آلمان" می گذراند./990/
ب103/د

ارسال نظرات