۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۶۳۹۷۳

عناوین اخبار کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش «رسانه و جنگ نرم» در ارومیه و راهیابی دو دانشجوی دانشگاه ارومیه به مسابقات کشوری حفظ قرآن از اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جلیل نوری‌ واحد، مدیر اندیشکده دین و زندگی ارومیه گفت: همایش رسانه و جنگ نرم با موضوع ماهواره و بازی‌های رایانه‌ای عصر امروز در ارومیه برگزار می‌ شود.

 

وی افزود: این همایش با هدف آشنایی بیشتر شهروندان با خطرات ماهواره و بازی‌های رایانه‌ای که در اذهان عمومی برجای می‌ گذارد تشکیل می‌شود و سخنران این همایش بیات، مدرس و کارشناس رسانه و یهودشناسی است.

مدیر اندیشکده دین و زندگی گفت: این برنامه در سالن کانون جوانان بسیج ارومیه و ساعت 17:30 برگزار می ‌شود.

اختصاص 200 مترمربع زمین برای احداث خانه عالم در نقده

حجـت الاسلام احمـد نورپور، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نقده از اختصاص 200 مترمربع زمین توسط هیئت امنای مسجد روستای یادگارلوی این شهرستان جهت احداث خانه عالم دراین شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام نورپور در مراسم اختصاص این زمین، از مردم خوب و فهیم شهرستان نقده، محمدیار و اهالی روستاهایی که در ساخت و تجهیز خانه های عالم به اداره تبلیغات اسلامی کمک کرده بودند تشکر و قدرانی کرد.

بهره‌مندی دو هزار مددجو از فعالیت‌های فرهنگی در آذربایجان غربی 

جبار باقری، مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی در محفل انس با قرآن که در زندان مرکزی ارومیه و با حضور قاریان برجسته کشوری و استانی برگزار شد، گفت: در سال 91 حوزه فرهنگی و تربیتی زندان برای حدود دو هزار نفراز مددجویان گواهینامه‌های فرهنگی صادر کرده است.

وی با بیان این که قرآن و آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در جامعه نقش بسزایی دارد، اضافه کرد: قرآن و آموزه‌های دینی و الهی نقش بسزایی در زندگی بشر دارند و راه نجات و رستگاری در تسک به این آموزه‌های الهی است.

این مقام مسئول، ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن در زندان‌های استان به‌ویژه زندان مرکزی ارومیه را حاصل وجود چهره‌های قرآنی در این مراکز دانست و اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب مددجویان از آموزش‌های قرآنی، بند دارالقرآن در این مرکز توسعه خواهد یافت.

 راهیابی دانشجویان دانشگاه ارومیه به مسابقات کشوری حفظ قرآن 

بهمن حسینی، معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه در گفت‌و‌گو با رسا، با اعلام خبر راهیابی دانشجویان دانشگاه ارومیه به مسابقات کشوری حفظ قرآن گفت: این دانشجویان در رشته‌های حفظ کل و حفظ 10 جزء قرآن کریم توانستند رتبه‌های بسیار برتر را در مسابقات منطقه‌ای کسب کرده و به مسابقات کشوری راه‌ یابند.

وی اضافه کرد: در بیست و هشتمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرائت و حفظ قرآن کریم که به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد، فرهاد رشوندی، حافظ کل قرآن کریم توانست به رتبه دوم این رشته دست یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: راضیه شاهی دانشجوی دانشگاه ارومیه نیز موفق شد در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم رتبه اول این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد. /936/پ203/س

ارسال نظرات