۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۶۴۵۹۳

مراسم میلاد با سعادت حضرت زهرا در چین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام‌ حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر از سوی نمایندگی فرهنگی ایران در چین برگزار شد.
حضرت زهرا (س)

 

به گزار ش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ایران در شانگهای به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، جشن با شکوهی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

در این مراسم اعضای ارگان های رسمی ایران، جمعی از ایرانیان مقیم و دانشجویان به‎همراه خانواده حضور داشتند.

 

وابسته فرهنگی ایران سخنان خود را با جمله ای از مقام معظم رهبری در ارتباط با شخصیت حضرت زهرا (س) آغاز کرد و گفت:  در این روز حضرت رسول اکرم (ص)، کودکی در راه داشت؛ دختری که می‏آمد تا معنای زن را در گوش مردانگی ‏فروشان تاریخ فریاد کند، دختری که می‏آمد، تا زن را از عمق گورهای جاهلیت برآورد و بر سریر افراخته عصمت بنشاند، دختری که می‏آمد تا برای پدرش مادری کند و امروز عالمیان همچنان سرگشته و سرمست از حضور شکوهمند اویند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به روز بزرگداشت زن با بیان جمله ای از حضرت امام خمینی (ره) که فرموده بودند: "مرد از دامن زن به معراج می رود" گفت: روز زن یعنی درست نگاه کردن به زن. اسلام به معناى واقعى زن را گرامی شمرده است. از یک سو  روى نقش مادر و حضور زن در درون خانواده تکیه مى‌کند و از سوی دیگر منعی برای حضور آنان در فعالیت های اجتماعی نمی گذارد. اسلام خواهان این است که زن هم مادر و همسر خوبی باشد و هم در فعالیت های اجتماعى شرکت کند. حضرت زهرا (س) مظهر چنین زنی است.

 

در ادامه سبحانی سرکنسول ایران در شانگهای نیز به سه نفر از برگزیدگان مسابقه ای با عنوان "ام ابیها" جوایزی اهدا کرد.

 

 در بخش دیگری از مراسم دانش آموزان مدرسه ایران در شانگهای سرود زیبایی را به همین مناسبت اجرا کردند و پایان بخش برنامه ها اجرای مولودی توسط دو تن از ایرانیان بود./994/ب102/د

ارسال نظرات