۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۶۷۰۰۸
صدای آمریکا خبر داد؛

دور زدن تحریم ها خواب مقامات آمریکا را آشفته کرد

خبرگزاری رسا ـ ظاهرا مقامات احضار شده به کمیته های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا کار سختی در پیش دارند چراکه علی رغم وجود تحریم های نفتی، اکثر کشورها به خرید نفت از ایران ادامه داده اند.
شکست تحريم ايران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا،شبکه صدای آمریکا خبر داد: وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت تجاری و خدمات ارزی که به ایران کمک ارزی می کنند را متهم کرد.
این شبکه در ادامه افزود: شرکت خدمات ارزی الهلال و شرکت تجاری الفیدا در امارات متحده عربی به ارائه خدمات مالی به بانک های تحت تحریم ایرانی متهم شده اند. ایران از خدمات این شرکت ها برای دسترسی به ارز استفاده می کند.


وزارت خزانه داری آمریکا می گوید: با وجود تحریم ها علیه ایران چرا این دو شرکت در سال 2012 مبادلات مالی با بانک ملت و ملی ایران داشته و بیش از 55میلیون دلار فقط از طریق بانک ملت مبادله کرده اند.


این در حالی است که به گفته این شبکه؛ به دلیل بی اثر بودن و دور زدن تحریم ها توسط شرکت های چند ملیتی، معاون های وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و اطلاعات مالی روز چهارشنبه به کمیته های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا احضار شدند تا به سوالات قانون گذاران در مورد ایران پاسخ قانع کننده دهند.
شبکه صدای آمریکا در ادامه افزود: این جلسات به بررسی سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، جلوگیری از دست یابی تهران به سلاح هسته ای و همچنین ارائه آخرین اطلاعات در این باره به قانون گذاران آمریکا اختصاص دارد./1421/9161/خ

ارسال نظرات