۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۶۸۴۰۶

انتشار ترجمه روسی «نظام سیاسی و دولت در اسلام» در مسکو

خبرگزاری رسا ـ کتاب «نظام سیاسی و دولت در اسلام» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه منتشر شد.
انتشار ترجمه روسي "نظام سياسي و دولت در اسلام" در مسكو

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه  کتاب "نظام سیاسی و دولت در اسلام"  اثر داوود فیرحی از منشورات این سازمان به روسی ترجمه و منتشر شد.


 این کتاب برگزیده سیزدهمین دوره کتاب برتر دانشگاهی در سال 1381 و حایز رتبه اول ششمین جشنواره پژوهشگران برتر حوزه دین و فرهنگ در سال 1383 است.

 

 این کتاب در سه بخش و 9  فصل سامان یافته است. چارچوب نظری، نظریه‌های نظام سیاسی اهل سنت، نظریه‌های نظام سیاسی شیعه بخشهای این کتاب را تشکیل می‌دهد.

 

فهرست فصول این کتاب عبارت است از: مفهوم نظام سیاسی و دولت؛ قلمرو مطالعه، سیمای عمومی نظام سیاسی و دولت در اسلام، تحولات نظریه‌های نظام سیاسی در اسلام، مختصات عمومی خلافت اسلامی، نظام سیاسی قدیم اهل سنت، نظریه‌های خلافت جدید، مختصات عمومی امامت شیعه، شیعه و نظام سیاسی مشروطه، شیعه و نظام جمهوری اسلامی.

 

نویسنده در مقدمه کتاب درآمدی دارد بر نظریه‌های نظام سیاسی در اسلام. کتاب علاوه بر پی‌نوشتهایی که در پایان هر فصل دارد در انتها نیز از منابع و ماخذ بهره می‌برد.

 

ترجمه روسی نظام سیاسی و دولت در اسلام از سوی انتشارات نااوچنایا کنیگای مسکو و در تیراژ هزار نسخه راهی بازار نشر روسیه شده است.

 

 گفتنی است این کتاب در راستای اجرایی کردن تفاهمنامه همکاری های مشترک با سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها چاپ و منتشر شد./994/ب102/د

ارسال نظرات