۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۶۹۲۶۴
آیت الله باریک بین:

اخلاق سیاسی در شخصیت امام خمینی مشهود بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام راحل در عین حالی که کار سیاسی می کرد، اخلاق سیاسی را نیز آموزش می داد، گفت: ایشان با رهبری تاریخی خود دشمنان را مأیوس و اسلام را پیروز کرد.
آيت الله باريک بين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در جمع کاروان های پیاده صالحین مرقد امام خمینی(ره) استان گیلان در مسجدالنبی(ص) گفت: امام خمینی(ره) یک عالم واقعی به احکام و موازین شرعی و اسلامی بود و برای اسلام یک عزت و عظمتی قایل بودند.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین، داشتن روحیه بالا و قوی در برابر دشمنان را یادآور شد و افزود: این امام بزرگوار دارای روحیه بسیار قوی و همچنین در ترویج نشر فرهنگ و مبانی دین مبین اسلام همه جوانب و قضایا را در نظر می گرفت.

 

امام جمعه قزوین با بیان این که روحیه سیاسی و شجاعت این رهبر عالی‌قدر ما بسیار کم نظیر بود و در عین حالی که کار سیاسی می کرد، اخلاق سیاسی را نیز آموزش می داد، خاطرنشان کرد: امام راحل با رهبری تاریخی خود دشمنان را مأیوس و اسلام را پیروز کرد.

 

وی ادامه داد: ایشان ولایت فقیه را به عنوان محوری قوی و نیرومند برای اتصال به درگاه الهی حفظ و وحدت کلمه را برای ملت‌ها و مملکت ما به یادگار گذاشت.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان، رهبری اطاعت از فرامین رهبری عالی‌قدر را با اهمیت و مهم دانست و بیان داشت: الان در این شرایط وظیفه ما است که با حمایت و اطاعت از مقام ولایت فقیه، راه امام خمینی(ره) را ادامه داده و از آرمان‌های ایشان دفاع کنیم و شرایط را برای ترویج افکار و اندیشه‌های حضرت امام راحل عظیم الشأن در جای جای دنیا فراهم آوریم.

 

امام جمعه قزوین اظهار داشت: اندیشه امام خمینی(ره) به اسلام ناب و کرامت انسانی موجب شد نگاه ایشان فراتر از ایران برود.

 

آیت الله باریک بین در ادامه سخنان خود 14 خرداد را روزی غم بار برای همه ملت ایران دانست و افزود: 14 خرداد 1368 یکی از روزهای غم بار و تأسف باری است که در تاریخ ملت ایران برای همیشه به ثبت رسیده و رحلت این مرد بزرگ و وارسته، به یقین در ذهن و اندیشه همه آزاد اندیشان جهان باقی خواهد ماند و به فراموشی سپرده نخواهد شد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: در این روز مردم ایران تکیه گاهشان را که برای آنان نوید بخش آزادی و استقلال و اقتدار بود برای همیشه از دست دادند و او رفت و همه عاشقان و علاقه مندان خود را در سوگ نشاند، اما راه و خط امام تا ابد زنده و پاینده است./950/پ202/س

ارسال نظرات