۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۷۷۷۸۶
امام جمعه عنبرآباد:

صلح امام حسن سبب محافظت از اسلام شد

خبگزاری رسا ـ امام جمعه عنبرآباد گفت: صلح امام حسن با معاویه سبب محافظت از اسلام و حمایت از تشیع شد.
حجت الاسلام دشت آبادي امام جمعه عنبر آباد ولادت امام حسن(ع)

حجت الاسلام مصطفی دشت‌آبادی، امام جمعه عنبرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: رسول اکرم(ص) فرموده‌اند که حسن و حسین امام و پیشوای شما هستند خواه قیام داشته و خواه قیام نکنند، از‌ آن‌ها پیروی کنید تا گمراه نشوید.

وی با بیان این که امام حسن(ع) در همه جنگ‌های حضرت امیرمومنان(ع) حضور داشته‌اند، اظهار داشت: امام حسن(ع) در همه جنگ‌ها پیش‌تاز بوده‌ و این پیش تاز بودن آن حضرت دلالت دارد به این که ایشان از روی ترس با معاویه صلح نکرده است.

حجت الاسلام دشت‌آبادی تصریح کرد: صلح امام سبب شد تا چهره پلید معاویه بر همگان مشخص شده و مسلمانان بدانند که معاویه برای اسلام نیامده بلکه برای حکومت کردن قیام کرده است.

خطیب جمعه عنبر آباد با اشاره به صلح نامه اظهار داشت: در صلح نامه امام حسن(ع) شرایطی را وضع کردند که از اسلام محافظت کرده و از تشیع حمایت شده است.

وی درباره شخصیت امام حسن مجتبی(ع) گفت: یکی از ویژگی‌های امام عبادت و ارتباط زیبا با خداوند است که می‌توان به زیارت حج حضرت اشاره کرد که پیاده از مدینه به سوی مکه حرکت می‌کردند.

حجت الاسلام دشت‌آبادی تصریح کرد: امام حسن از صبر زیادی برخوردار بودند و اگر کسی به ایشان توهین می‌کرد حضرت با برخوردی پسندیده وی را شیفته خود می‌کرد.

وی با اشاره به داستانی از زندگی امام حسن(ع) مبنی بر «یک شخصی به امام مجتبی(ع) ناسزا می‌گفت، روزی امام او را نمی‌بیند و از حال وی با خبرشده و به عیادت آن شخص می‌روند» گفت: این نشانه محبت امام است.

حجت الاسلام دشت‌آبادی در پایان گفت: امام حسن(ع) شخصی بسیار بخشنده بود که در زندگی خود سه بار همه اموال خود را در میان فقرا تقسیم کرده‌اند و این سبب شده است که امروز را روز اکرام ایتام نامیده شود./9705/ت303/غ

ارسال نظرات