۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۸۰۹۴۰

فشار شدید آژانس‎های جاسوسی بر مسلمانان استرالیا

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان استرالیا از فشار فزاینده آژانس‎های اطلاعاتی این کشور و درخواست آنان برای جاسوسی از سایر مسلمانان انتقاد کردند.
مسلمانان استراليا
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، رهبران جامعه مسلمانان در استرالیا نسبت به فشار آژانس های اطلاعاتی این کشور و درخواست این سازمان ها برای جاسوسی از سایر مسلمانان و همچنین نظارت بیش از حد سازمان های جاسوسی از آنان ابراز نگرانی کردند.
 
محمد تبع از مدیران اجرایی شورای اسلامی ویکتوریا در این ارتباط به روزنامه استرالیایی تلگراف گفت: مسلمانان فکر می کنند که همه به آنان مظنون بوده و همیشه تحت نظر هستند.  
 
وی افزود: این احساس در اطراف مساجد استرالیا بیشتر وجود دارد، چرا که با بسیاری از مسلمانانی که به مساجد رفت و آمد می کنند از سوی سازمان امنیت استرالیا تماس گرفته شده و یا از آنان خواسته شده که در یک مصاحبه یا چیزی شبیه به آن شرکت کنند.  
 
محمد تبع خاطرنشان کرد که سازمان امنیت استرالیا و پلیس فدرال این کشور در چارچوب عملیات های مبارزه با تروریسم با مسلمانان تماس گرفته اند.
 
نگرانی از برخوردهای ناشایست سازمان های امنیتی استرالیا با مسلمانان مساله جدیدی نیست.
 
در طول چند ماه گذشته مسلمانان بسیاری در استرالیا عنوان کرده اند که از سوی آژانس های جاسوسی احضار شده و از آنان خواسته شده است که به عنوان مامور مخفی یا خبرچین در میان سایر مسلمانان فعالیت کنند.
 
نمازگزاران شرکت کننده در نماز جماعت های مسجد پرستون استرالیان نیز از تماس آژانس های جاسوسی با آنان شکوه کرده اند.
 
مسلمانان بیش از 200 سال است که در استرالیا حضور دارند و 1.7 درصد از جمعیت 20 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند.
 
حوادث یازده سپتامبر سال 2001 میلادی سبب شد که مسلمانان استرالیا تحت فشار شدیدی قرار گرفته و میهن پرستی آنان زیر سوال برود.
 
نظرسنجی صورت گرفته از سوی یک اندیشکده استرالیایی در سال 2007 میلادی نشان داد که مردم این کشور اسلام را به عنوان تهدیدی برای روش زندگی استرالیایی می دانند.
 
یک گزارش دولتی جدیدا منتشر شده نیز نشان می دهد که مسلمانان در ماه های اخیر با موج جدید و بی سابقه ای از حملات اسلام هراسانه و نژادپرستانه روبرو شده اند./990/ب902/د
ارسال نظرات